خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

اقتصاد رسانه و هنر در قزوین نیازمند برنامه ریزی است

اقتصاد رسانه و هنر در قزوین نیازمند برنامه ریزی است
کد خبر : ۱۵۱۷۱۵۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان قزوین گفت: باوجود تاثیرگذاری و اهمیت رسانه‌ها، خبرنگاران به سختی روزگار می‌گذرانند و لازم است برنامه ریزی برای اقتصاد هنر و رسانه مد نظر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم تجلیل از خبرنگاران استان با حضور مسئولین و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ارشاد برگزار شد.

حسین براتی در این مراسم با اشاره به جایگاه خبرنگاران گفت: پیوست رسانه‌ای در پروژه‌های عمرانی یکی از راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان به اقتصاد رسانه کمک کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: برای استفاده از روش‌های قانونی و پیوست رسانه‌ای، جلسه‌هایی با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است.

به گفته این مسئول، کمک گرفتن از هیأت اندیشه‌ورز و خانه مطبوعات می‌تواند در شناسایی، مطرح کردن و به نتیجه رساندن انتظارات از دولت تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه می‌توانند اولویت‌های فرهنگی، قرآنی و سایر موارد را همراه با پروژه‌های پیشنهادی به اداره کل ارشاد ارائه کنند.

براتی با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: این شورا باید به‌عنوان سیاست‌گذار عمل کند اما در بیشتر موارد در برنامه‌های اجرایی متوقف شده که رسانه‌ها می‌توانند در این بخش هم کمک کننده باشند.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی می‌توان از ظرفیت، فرهنگ، صنعتی و گردشگری استان استفاده بهتر کرد، یادآور شد: رسانه‌ها با مطالبه‌گری صحیح می‌توانند در معرفی مزیت‌های استان و سیاست‌های کلان نقش‌آفرین باشند.

در ادامه این برنامه، تعدادی از پیشکسوتان و اصحاب رسانه، دغدغه‌های خود را مطرح کردند که مشکلات معیشتی، بی‌توجهی مدیران و اداره کل ارشاد به جایگاه رسانه و حل مسایل آن‌ها و  هشدار تعطیلی نشریات چاپی و محلی ازجمله آن‌ها بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز