خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت هرمزگان خبر داد؛

رشد 50 درصدی احیای معادن و صدور گواهینامه‌های کشف در هرمزگان +فیلم

رشد 50 درصدی احیای معادن و صدور گواهینامه‌های کشف در هرمزگان +فیلم
کد خبر : ۱۵۱۶۵۰۸

رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: در چهار ماهه نخست امسال، سه فقره معدن احیاء شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 50 درصدی را نشان می‌دهد همچنین 13 فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، خلیل قاسمی در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار و صنایع کوچک در محل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: تولیدات صنعتی و معدنی هرمزگان به 6 میلیون و 102 هزار تُن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است. 

قاسمی با اشاره به فعالیت‌های اکتشافی در حوزه معادن افزود: در پهنه بشاگرد در شمال استان و همچنین غرب بندرعباس، کارهای اکتشافی انجام شده است که تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت داشته‌اند. در بشاگرد نیز رشد 35 درصدی در فعالیت‌های اکتشافی مشاهده می‌شود. 

وی در خصوص صادرات غیرنفتی استان عنوان کرد: هدف‌گذاری ما برای پایان سال جاری بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون دلار است که تاکنون 25 درصد از این هدف محقق شده است. با اضافه شدن تولیدات واحدهای جدید، امیدواریم از این رقم عبور کنیم. 

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان به برنامه‌های هفته دولت اشاره کرد و گفت: واحدهای جدیدی برای هفته دولت برنامه‌ریزی شده است که در زمان خود به تفکیک اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی با تأکید بر اهمیت صنایع کوچک در استان تصریح کرد: بیش از 890 واحد صنعتی کوچک در هرمزگان فعالیت می‌کنند و شهرک‌های تخصصی پایین‌دستی نیز در حال شکل‌گیری هستند. 

نمایندۀ وزیر صمت در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به آمار صدور پروانه‌های صنایع کوچک پرداخت و گفت: تاکنون 896 پروانه با سرمایه‌گذاری 29,984 میلیارد ریال صادر شده که منجر به اشتغالزایی برای 9,543 نفر شده است. 

وی افزود: در چهار ماهه نخست سال 1403، 20 پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال ثبت‌شده 2,427 نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم 6,500 نفر و سرمایه‌گذاری 20,321 میلیارد ریال صادر شده است. 

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان به رشد تولیدات در برخی صنایع اشاره کرد و اظهار داشت: در چهار ماهه سال جاری، تولیدات آهن اسفنجی رشد 11 درصدی، تولیدات آلومینیوم رشد 8 درصدی، صنایع غذایی رشد 3 درصدی، صنایع سلولزی رشد 60 درصدی و صنایع شیمیایی رشد 35 درصدی را شاهد هستیم. 

قاسمی در ادامه گزارش خود به عملکرد بخش معادن استان اشاره کرد و از رشد قابل توجه در این حوزه خبر داد. 

این مسئول بیان داشت: در چهار ماهه نخست امسال، سه فقره معدن احیاء شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 50 درصدی را نشان می‌دهد همچنین 13 فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است. 

وی اضافه کرد: تعداد صدور گواهینامه کشف نیز با رشد 62 درصدی به 13 فقره رسیده است. میزان سرمایه‌گذاری ناشی از صدور این گواهی‌ها 181 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته 687 درصد رشد را نشان می‌دهد. 

قاسمی همچنین به رشد صدور پروانه بهره‌برداری معدنی اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه امسال 10 فقره پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است. سرمایه‌گذاری ناشی از صدور این پروانه‌ها نیز با 209 درصد رشد به 2,382 میلیارد ریال رسیده است. 

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: استان هرمزگان تاکنون موفق به کسب رتبه دوم در صدور مجوزهای تأسیس صنعتی در سال 1403 شده است، و این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان در جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز