خبرگزاری کار ایران

آمادگی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت حمل و نقل جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

آمادگی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت حمل و نقل جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی
کد خبر : ۱۵۱۶۵۰۶

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، گفت: ۲ هزار و ۵۰۸ شرکت حمل و نقل و ۹۵ هزار راننده بخش حمل و نقل جاده‌ای آماده ارائه خدمات به زائران اربعین و مسافران تابستانی هستند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حمیدرضا شهرکی ثانوی با حضور در مرز چذابه، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در حوزه اربعین چندین مسئولیت در مرز‌ها بر عهده دارد که تامین حمل و نقل عمومی جدی‌ترین مسئولیت ماست و بر اساس تجربیات سال‌های گذشته تقریبا ۲۵ الی ۳۰ درصد زائرین از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند که باید امکانات لازم برای آنها فراهم شود.
 
وی با بیان این که برآورد‌ها از رشد ۱۰ درصدی زائران در سفر‌های اربعین امسال حکایت دارد، افزود: در این حوزه همه ظرفیت حمل و نقل عمومی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، پای کار آمده به این ترتیب که ۲ هزار و ۵۰۸ شرکت حمل و نقل و ۹۵ هزار راننده در خطوط اربعینی و ارائه خدمات تابستانی در کشور آماده شده‌اند.
 
شهرکی ثانوی ادامه داد: با توجه به تصمیماتی که در ستاد اربعین کشور گرفته شده، مقرر است چندین مجموعه با سازمان همکاری داشته باشند و ناوگان در اختیار دستگاه‌های دولتی و سه هزار اتوبوس سرویس ایاب و ذهاب سازمان‌ها و شرکت‌ها پای کار بیایند، علاوه بر آن تلاش شده با تامین زیرساخت‌های لازم، زائرین با خودروی شخصی خود سفر کنند تا مشکل تامین ناوگان به ویژه در زمان بازگشت را نداشته باشند.
 
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای تامین زیرساخت‌های موجود در پایانه‌های مرزی مانند امکانات بهداشتی، سایبان‌ها، امکانات رفاهی و راه‌های منتهی به پایانه‌ها، می‌گوید: همچنین با توجه به اهمیت خدمات بین راهی، حدود یکهزار و ۱۰۰ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی برای خدمت‌رسانی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی آماده شده‌اند.
 
وی تاکید کرد: مرکز مدیریت راه‌ها در سازمان از زیرساخت‌های مربوط به حمل‌ونقل هوشمند راه پشتیبانی می‌کند و دوربین‌های نظارت تصویری و مدیریت سرعت، تردد شمار و سایر تجهیزات لازم فراهم شده است و در همه مرز‌ها مرکز پایش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایجاد شده است، بنابراین همکاران می‌توانند با استقرار در این سالن‌ها نظارت قوی‌تری را داشته باشند.
 
شهرکی ثانوی با اشاره به این‌که برای تردد ایمن زائرین در جاده‌ها، پویش راه نجات با محوریت خستگی و خواب آلودگی در حال اجرا است، افزود: در مرز چذابه با اقداماتی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان انجام داد، ۸۰ درصد ظرفیت گیت‌ها افزایش یافته و همگی به دستگاه‌های بارکدخوان و پاسپورت خوان مجهز شده‌اند تا خروج و ورود زائرین تسهیل شود، علاوه بر آن سالن‌های زائرین ایرانی و خارجی جدا شده و سیستم‌های سرمایشی کافی در آنها پیش‌بینی شده است، همچنین ۴۰ درصد ظرفیت سایبان‌های ثابت افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به استقرار دو سقاخانه برای تامین آب سرد در مرز چذابه، ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای پارکینگ خودرو‌ها افزایش پیدا کرده، علاوه بر آن برای ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان عمومی خوابگاه و سرویس بهداشتی فراهم شده است، برای رانندگان خانم نیز با استقرار کانکس خوابگاه موقت تدارک دیده می‌شود، همچنین برای تسهیل در فرایند برگشت، زائران از هر مرزی که خارج می‌شوند، از همان مرز نیز به کشور وارد شوند تا برنامه‌ریزی صحیحی برای میزان ناوگان مورد نیاز انجام شود.
 
شهرکی ثانوی با بیان این که سال‌های قبل در پایانه‌ها میز‌های پاسخگویی مستقر بود، اضافه کرد: امسال نیز این امر صورت می‌گیرد و زوار در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موضوع را از طریق سامانه‌های ۱۴۱ و راوی اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز