خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی فارس خبرداد؛

امکان خوداظهاری مستقیم کارگران در پورتال کشوری سازمان تامین اجتماعی

امکان خوداظهاری مستقیم کارگران در پورتال کشوری سازمان تامین اجتماعی
کد خبر : ۱۵۱۵۴۳۰

مجوز ۴۰۰ سهمیه کارگران ساختمانی توسط تامین اجتماعی فارس گرفته شد

مدیرکل تامین اجتماعی فارس از امکان خوداظهاری مستقیم کارگران در پورتال کشوری سازمان تامین اجتماعی خبرداد.

به گزارش ایلنا، ایرج نادری در یک نشست خبری با خبرنگاران افزود: مجوز ۴۰۰ سهمیه کارگران ساختمانی توسط تامین اجتماعی فارس گرفته شده و به شعب ارجاع شده‌ است.

وی عنوان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان ۹ هزار و ۶۵ نفر و تعداد مستمری بگیران ۲۵۹ هزار و ۴۲۵ نفر است.

نادری با اشارره به اینکه ۷۵ هزار و ۵۸۸ کارگاه فعال در سطح فارس داریم، گفت: از این تعداد ۱۷ هزار کارگاه، معافیت از سهم دولت هستند و دولت ماهیانه یکصد میلیارد تومان پرداخت بیمه آنها را به عهده دارد.

 مدیرکل تامین اجتماعی فارس اعلام کرد: ۵۱.۶ درصد جمعیت استان با ضریب پشتیبانی ۳.۸ تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

نادری اظهارداشت: تامین اجتماعی فارس در شمار تامین اجتماعی‌های اثرگذار کشور به لحاظ وسعت و جمعیت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود دو میلیون و ۵۲۱ هزار و ۱۴۴ نفر بیمه شده تامین اجتماعی در فارس، افزود: ۵۱.۶ درصد جمعیت استان با ضریب پشتیبانی ۳.۸ تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

نادری که معتقد است بهترین کارفرمایان کشور مربوط به استان در فارس هستند که علی‌رغم مشکلات موجود اما جانانه تلاش می‌کنند.

وی همچنین به میزان مطالبات جاری و معوق از کارفرمایان اشاره و عنوان کرد: ۴۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات جاری و معوق داریم که ۲۶۰۰ میلیارد تومان آن مطالبات جاری و ۶۰۰ میلیارد تومان آن هم مربوط به معوقات تامین اجتماعی از کارفرمایان است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس در بخش دیگری از سخنانش به تعهدات کوتاه مدت و بلند سازمان تامین اجتماعی اشاره و بیان کرد: تعهدات کوتاه مدت شامل پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری و بیماری،. کفن و دفن، ازدواج و و تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگی می‌شود.

نادری ادامه داد: در حوزه کوتاه مدت ماهیانه بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان پرداختی داریم که ۸۲ میلیارد تومان آنان مربوط به مقرری بیمه بیکاری است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی فارس ماهیانه ۲۳۰۰ میلیارد تومان نیز در حوزه تعهدات بلندمدت پرداخت می‌کند، گفت: لیست هوشمند از اردیبهشت ماه در استان عملیاتی و اجرایی شده است و فرایند ارسال لیست و دریافت خدمات با اجرای این مهم تسهیل شده است.

نادری همچنین از ترتیب اثر دادن بخشودگی ۷۵۴۱ مورد از بدهی کارفرمایان خبرداد و گفت: طی یکسال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۴۲ جلسه کارگروه رفع موانع تولید و ۱۲ جلسه کارگروه غذایی و تسهیل امر تولید برگزار شده که ۷۳ مصوبه حاصل این کارگروه ها تصویب و همه آنها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: رسیدگی به اعتراض کارفرمایان به نحو احسن و با دقت در تامین اجتماعی انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه براساس اصل ۲۹ قانون اساسی، توسعه بیمه اجتماعی و پوشش همگانی برعهده دولت و صندوق‌های بیمه‌ای است، گفت: در این راستا طی یکسال گذشته ۵۹ هزار بیمه شده جدید به مجموع بیمه شدگان تامین اجتماعی در فارس اضافه شده است.

نادری اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های حمایتی در سطح سازمان برای بازنشستگان، سال گذشته تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی ارائه شد که امسال هم در دستور کار قرار گرفته و تعداد قابل توجهی تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه حق بیمه صدور پروانه طرح نهضت ملی مسکن به صورت تقسط در تمام شعب تامین اجتماعی استان در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در یکسال گذشته بر اساس درخواست کارفرمایان ۹۳۶۰ مورد بدهی را به سازمان تامین اجتماعی ارجاع دادیم که در قالب تقسیط بدهی‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز