خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان:

خرید آب به نرخ آزاد نیاز به بودجه زیادی دارد که در توان استان نیست

خرید آب به نرخ آزاد نیاز به بودجه زیادی دارد که در توان استان نیست
کد خبر : ۱۵۱۴۹۲۵

اجرای طرح های شیرین سازی آب دریا راه حل پایداری آب آشامیدنی

رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: یکی از نیاز‌های ضروری استان، رفع مشکل تأمین پایدار آب آشامیدنی مناطق مختلف استان است که یکی از راه‌های آن، اجرای طرح‌های شیرین سازی آب دریا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، ابراهیم شاکری زاده در نشست خبری بزرگداشت روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران و فعالان رسانه استان در زمینه مطالبه گری نیاز‌های اصلی استان، ما را یاری کنند، عنوان کرد: اکنون سه خط لوله برای انتقال آب شیرین شده دریا به فلات مرکزی کشور و استان‌های همجوار در نظر گرفته شده است که باید با مطالبه گری به دنبال تامین سهم مناسبی از آن برای استان بود. 

شاکری زاده خاطرنشان کرد: خرید آب به نرخ آزاد نیاز به بودجه زیادی دارد که در توان استان نیست. 

وی، بیان داشت: باید با تلاش رسانه‌ها و مطالبه گری یکصد میلیون متر مکعب آب مورد نیاز سالانه استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی بهره‌مند از طرح‌های آبرسانی تأمین شود. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان همچنین به 2500 طرح نیمه تمام در استان اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این طرح‌ها در بخش‌های مختلف، زیربنایی، بهداشت و درمان، ورزشی و اقتصادی، به ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است درحالی که بودجه سالانه استان برای این طرح‌ها فقط سه هزار میلیارد تومان است. 

شاکری زاده، ادامه داد: همچنین برای تکمیل این طرح‌ها باید از منابع بانکی مانند تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی که برای طرح فاضلاب بندرعباس پرداخت شد، استفاده کرد. 

این مسئول، تصریح کرد: طرح مهم دیگری که رسانه‌ها می‌توانند مطالبه آن را دنبال کنند، انتقال گاز از میدان گازی کیش برای پالایشگاه گاز سرخون است. 

وی با بیان اینکه مقرر شد گاز این میدان به صورت دریایی به عسلویه منتقل شود، توضیح داد: درصورت انتقال گاز این میدان بصورت زمینی؛ می‌توان به پالایشگاه سرخون نیز انتقال داد و لازم است رسانه‌ها در این زمینه نیز مطالبه گری کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز