خبرگزاری کار ایران

در آیین اعزام کاروان موکب حضرت شاهچراغ(ع) شهرداری شیراز به مرز شلمچه مطرح شد؛

اقدام بزرگ شهرداری شیراز در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع)

 اقدام بزرگ شهرداری شیراز در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع)
کد خبر : ۱۵۱۴۵۵۳

فارس به‌عنوان استان پیشرو حوزه فناوری اربعین معرفی شد

آیین اعزام کاروان موکب حضرت احمدبن موسی-شاهچراغ (ع) شهرداری شیراز به مرز شلمچه با حضور مدیریت شهری و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در این آیین با بیان اینکه آوازه نام سومین حرم اهل‌بیت(ع) بلند شده است، اظهار کرد: اقدام شاخصی که سال گذشته در موکب احمدبن موسی(ع) صورت گرفت، خدمت بی‌وقفه زائران بود و اتوبوس‌های شهرداری شیراز وارد عراق شدند و زوار را به بصره بردند و درصورتی‌که این کار انجام نمی‌شد با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدیم.

 اقدام بزرگ شهرداری شیراز در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع)

سرتیپ هاشم جمالی تصریح کرد: با حضور در مرز شلمچه احساس غرور و افتخار داریم و درزمانی که نام حضرت احمدبن موسی-شاهچراغ(ع) و خدمت‌گذاری بی‌منت و بی‌وقفه مجموعه مدیریت شهری شیراز را در مرز شلمچه می‌بینیم افتخار بسیاری می‌کنیم.

 فارس به‌عنوان استان پیشرو حوزه فناوری اربعین معرفی شد

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: استان فارس پیشرو حوزه فناوری اربعین است و برای اولین همایش این حوزه در سطح استان و در محل حرم حضرت احمدبن موسی- شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

محمد فرخ‌زاده اظهار کرد: استان فارس سهم عمده و بسزایی در کنگره بزرگ اربعین دارد و طی چهار ماه است که ستاد اربعین به‌صورت شبانه‌روزی در حال تلاش برای ارائه خدمت و ظرفیت‌هایی است که در مرز لازم است ارائه شود، احصا کند.

به گفته وی، استان فارس ۱۰۸ موکب دارد که 6 موکب در مرز شلمچه و ۱۰۲ موکب در کشور عراق به زوار خدمت‌رسانی خواهند داشت.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: قریب به ۲ میلیون نفر تا به امروز ثبت‌نام داشته‌اند که ۱۰۰ هزار نفر از آن‌ها از فارس بوده است.

 اقدام بزرگ شهرداری شیراز در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع)

فرخ‌زاده تأکید کرد: کار شاخص شهرداری شیراز در ۱۰ سال گذشته افتخار بزرگی در مجموعه استان‌ها است و این موضوع موجب شد باهمت جمعی، فارس استان معین باشد.

وی ادامه داد: باتدبیر ارزشمند مدیریت شهری و قرارگاهی که در مجموعه استان تشکیل شد نیروهای نظامی، انتظامی و کارگروه‌های هجده‌گانه در این امر در حوزه‌های مختلف بهداشت، ایمنی، حمل‌ونقل، امنیت فعالیت دارند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس اضافه کرد: در سال جاری در سطح کشور اقدامات بسیاری انجام‌شده است و استان فارس پیشرو حوزه فناوری اربعین است و برای اولین همایش این حوزه در سطح استان و در محل حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه حوزه حج و زیارت مسئولیت جاماندگان اربعین برعهده‌گرفته است، بیان کرد: بیش از ۲۵۰ نفر از مبلغین حوزوی درراه‌ها برای ارائه خدمت به زوار حضور دارند. همچنین طی بازدیدهای صورت گرفته، کشور عراق نیز تحولات بسیار خوبی داشته است که اقداماتی از مرز تا بصره و استان الحمره این تحولات قابل‌مشاهده است.

راهپیمایی عظیم اربعین تمدن‌ساز است

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: امروز مکتب حسینی از مرزهای جغرافیایی گذشته است و مرزهای دینی و مذهبی را درنوردیده است، به‌گونه‌ای که در اربعین بسیاری از مسیحیان، زرتشتیان و حتی یهودیان و گروه‌هایی از بودائیان هند در این مراسم شرکت دارند.

محمدرضا هاجری افزود: پیام این مراسم معنوی و بزرگ این است که امروز راهپیمایی عظیم اربعین مقدمات حضور و ظهور بین‌المللی را برای ما تبیین می‌کند و ما به راهپیمایی اربعین به‌عنوان یک آیین مذهبی صرف مخصوص شیعه نگاه نمی‌کنیم و دید ما این است که این راهپیمایی تمدن‌ساز است.

 اقدام بزرگ شهرداری شیراز در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع)

وی تصریح کرد: کاری که حضرت زینب‌(س) کرد، این بود که موتور حرکت شیعیان را در بصیرت و آگاهی شیعیان روشن کرد واین در حالی است که بسیاری از جامعه شناسان هنوز نتوانسته‌اند خطبه‌های حضرت زینب (س) را تبیین و تفسیر کنند که چگونه می‌شود درزمانی که این حضرت وارد کوفه می‌شود مردم شادی می‌کنند اما بعد از قرائت خطبه حضرت زینب(س) مردم گریه و شیون می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در سخنان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره این موضوع مطرح است که ما هر چه داریم از عاشورا و کربلا داریم و محرم و صفر مکتب و مذهب ما را بیمه کرد.

هاجری اضافه کرد: اگر تمام جهان را ظلم و ستم را فرابگیرد شیعه امید به آینده را از دست نخواهد داد و انتظار به فرج معنای امید به آینده است و این اعتقاد ما است و اربعین مقدمه این کار است.

اقدام بزرگ مدیریت شهری شیراز در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع)

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرداری شیراز هرسال نسبت به سال گذشته با رفع مشکلات اقدام کرده است و پرچم شیراز و استان فارس در شلمچه که مرکز توجه کشور و حتی کل جهان است، همواره برافراشته است.

 اقدام بزرگ شهرداری شیراز در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع)

مسعود زارعی با اشاره به اقدام بزرگی که در مرز شلمچه از سوی مجموعه مدیریت شهری شیراز در ارائه خدمات به زائران می‌شود، بر ضرورت اطلاع‌رسانی گسترده تأکید کرد.

نذر خدمت کارکنان شهرداری شیراز در موکب شاهچراغ(ع) 

قائم‌مقام شهردار شیراز نیز در این آیین معنوی بابیان اینکه شهرداری شیراز در کنار اقدامات بزرگ عمرانی و خدماتی و فرهنگی که در سطح شهر انجام می‌دهد، اظهار کرد:  با درایت مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در چارچوب اقدامات خدماتی، این خدمات و اقدامات را در خارج از شهر گسترش دهد.

آرش فرج‌زاده با اشاره به اینکه اهتمام و هدایت شورای اسلامی شهر و برنامه‌ریزی انجام گرفته شهرداری شیراز در حوزه فرهنگی، جای قدرانی دارد، افزود: مجموعه وزارت کشور و دولت از خدمات‌رسانی در مرز شلمچه شهرداری شیراز نام می‌برند و نام شیراز و شهرداری شناخته‌شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از همکاران شهرداری برای حضور در مراسم اربعین حسینی نذر خدمت دارند و بیش از دو هفته است که با دستور شهردار شیراز افراد و خدمتگذاران در مرز مستقر هستند و امروز با ظرفیت ۶۰۰ نفری کاروان اعزامی حرکت خواهد داشت و در مرز مستقر می‌شوند.

 اقدام بزرگ شهرداری شیراز در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع)

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز ادامه داد: از دی‌ماه سال گذشته با اهتمام شورای شهر شیراز عملیات احداث ساخت سوله در مرز آغاز شد و گروه اجرایی و عمرانی با استقرار در این سوله‌ها، نسبت به آماده‌سازی سوله‌ها اقدام داشتند و این در حالی است که درروند اجرا بسیار سخت بود اما بسیاری از همکاران با حضور خود کمک و همکاری بسیار زیادی داشتند.

فرج‌زاده ابراز امیدواری کرد: با خدمتی که شهرداری شیراز در حوزه اسکان و پذیرایی از زائران، خدمات شهری و ایمنی و حمل‌ونقل دارد، زائران رضایت‌مندی لازم را از خدمات داشته باشند.

 اقدام بزرگ شهرداری شیراز در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع)

ارائه بیش از ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگینشهرداری شیراز در مرز شلمچه

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: امسال دهمین سالی است که این توفیق نصیب مجموعه شهرداری شیراز شده است که بر اساس مصوبه ستاد اربعین کشوری و تشکیل ستاد اربعین در استان فارس، شهرداری شیراز معین مرز شلمچه شده است.

روح‌الله خوشبخت افزود: بر اساس سیاست‌گذاری‌هایی که طی دو سال گذشته در شورای ششم اتفاق افتاد اقدامات عمرانی بسیار خوبی در مرز شلمچه توسط مجموعه شهرداری شیراز رقم خورده است.

وی تصریح کرد: پس از چند سال چشم‌انتظاری عملیات احداث موکب احمدبن موسی (ع) در مرز شلمچه پیشرفت مناسب داشته است و با زمینی که در اختیار داشتیم عملیات ساخت شش سوله انجام شد و در سال جاری دو سوله هزار متری که ویژه پذیرایی از زوار است، آماده میزبانی است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری عملیات احداث پروژه به اتمام می‌رسد، ضمن دعوت از تمام مسئولان و همکاران دستگاه‌های متولی این حوزه، خاطرنشان کرد: در موضوع اسکان با احداث این پروژه شهرداری شیراز تحول بزرگی را رقم‌زده است.

خوشبخت اضافه کرد: بنا به دستور شهردار شیراز طی دو ماه گذشته در ستاد اربعین شهرداری این کلان‌شهر تشکیل شد و این ستاد شامل ۱۰ کمیته همچون سرمایه انسانی، پشتیبانی، بهداشت و ایمنی و کارکنان و معاونین شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر، مراتب را به‌صورت روزانه رصد می‌کنند.

 اقدام بزرگ شهرداری شیراز در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع)

وی ادامه داد: بر اساس آخرین توافق و تقسیماتی که در مرز شلمچه صورت گرفت، شهرداری شیراز در اربعین سال جاری علاوه بر موضوع اسکان زائرین در سه حوزه مهم دیگر مشغول خدمت‌رسانی است و امروز کاروان شهرداری شیراز که شامل ۶۰۰ نفر است اعزام خواهند شد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز اظهار کرد: در حوزه پسماند نیز سفیران پاکیزگی شهر شیراز به تعداد ۲۲۳ نفر به همراه تجهیزات کامل به مراسم اربعین اعزام خواهند شد.

خوشبخت در خصوص ارائه خدمات حوزه حمل‌ونقل، افزود: در این حوزه ۹۰ دستگاه اتوبوس اعزام می‌شود و ۳۰ دستگاه اتوبوس بنا به‌ضرورت و دستور ستاد اربعین کشوری حمل‌ونقل زائران را از مرز شلمچه تا بصره همراهی خواهد کرد، همچنین ۱۹۳ نفر از رانندگان و گروه نظارتی مجموعه اتوبوس‌رانی به مرز شلمچه اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز همچنین در خصوص ارائه خدمات حوزه آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: در این حوزه هشت دستگاه ماشین‌آلات اطفای امدادی و ۲۱ نفر نیرو در مرز شلمچه مستقر خواهند شد و خدمات‌رسانی ۱۷ و نیم کیلومتری از سه‌راه یادمان تا نقطه صفر مرزی که شامل پایانه مرزی شلمچه است را بر عهده شهرداری شیراز گذاشته‌شده است.

خوشبخت خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین‌ به‌جز ماشین‌آلات حوزه اتوبوس‌رانی را در حوزه‌های مختلف ارائه خدمت خواهند داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: در ستاد اربعین سال جاری با کلیدواژه صبر و بردباری، احترام و تکریم زوار و همکاری و هماهنگی که میان تمام مجموعه‌های شهرداری شیراز برنامه‌ریزی‌شده و مراسم پیاده‌روی بزرگ و تاریخی را به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی هدایت کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز