خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

مردم بزرگترین ظرفیت های توسعه ی اقتصاد کشاورزی هستند

مردم بزرگترین ظرفیت های توسعه ی اقتصاد کشاورزی هستند
کد خبر : ۱۵۱۴۴۳۹

استاندار لرستان گفت: مردم بزرگترین ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه ی اقتصاد کشاورزی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه هفدهم مرداد ماه در جلسه ی قرارگاه اقتصاد کشاورزی استان با اشاره به مجموعه ی اجرایی استان به عنوان هدایت گر عنوان کرد: اقتصاد کشاورزی به عنوان بزرگترین زمینه ساز ایجاد اشتغال در استان باید با هدایت مردم و تشکیل تعاونی ها و اتحادیه ها و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: وظیفه ی تدوین برنامه های توسعه ای در حوزه های مختلف کشاورزی، حمایت و ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری بر عهده ی دستگاه های اجرایی است.

استاندار لرستان تصریح کرد: باید اعتبارات و ظرفیت های استان را با تمرکز در استان برای توسعه ی اقتصاد کشاورزی به کار بگیریم.

شفقت با اشاره به حلقه های زنجیره ارزش کشاورزی اظهار کرد: حلقه های این زنجیره علاوه بر کاشت، داشت و برداشت شامل زنجیره و برندسازی و تجاری سازی می باشد که دستگاه های ذیربط می بایست در این موارد وظیفه ی راهبردی خود را انجام دهند.

وی در مورد ایجاد قرارگاه اقتصادکشاورزی و رویکرد آن ابراز کرد: این قرارگاه در اوایل خرداد ماه با رویکرد توسعه ی کشاورزی استان برای تولید و اشتغال بیش تر تشکیل شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند برنامه های خود را در راستای توسعه ی اقتصاد کشاورزی به دبیرخانه ی فعال این قرارگاه ارائه دهند.

شفقت حدود 24 دستگاه اجرایی را با برنامه های اقتصاد کشاورزی مرتبط دانست و عنوان کرد: وظایف هر دستگاه تدوین شده و انتظار ما این است که با توجه به ظرفیت های مهم استان از جمله آب و جمعیت بالای روستاها به عنوان بخش مولد استان به گونه ای به کار گرفته شوند که تولید و اشتغال در این بخش افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: در جلسه ی امروز گزارشات خوبی ارائه شد که بسیار امیدوار کننده بودند با توجه به برندسازی و تجاری سازی به عنوان حلقه های واصله به حوزه ی کاشت، داشت و برداشت برای توسعه ی بخش کشاورزی نقش اداره کل صمت،اتاق بازرگانی و اتاق اصناف در این راستا بسیار مهم است.

استاندار لرستان تصریح کرد: این جلسات پیوسته و تداوم خواهند داشت و بسیار امید داریم  با توجه به ظرفیت های موجود و اهتمام مدیران مرتبط شاهد افزایش اشتغال بخش کشاورزی در آینده باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز