خبرگزاری کار ایران

مدیر مخابرات منطقه لرستان خبرداد؛

صدور مجوز اتصال ۴۱ روستای بالای ۵۰۰ خانوار استان به شبکه فیبر نوری

صدور مجوز اتصال ۴۱ روستای بالای ۵۰۰ خانوار استان به شبکه فیبر نوری
کد خبر : ۱۵۱۴۰۱۱

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: پیگیری های لازم برای اخذ مجوز و اتصال ۴۱ روستای بالای ۵۰۰ خانوار استان به شبکه فیبر نوری نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نبی اله شمسی فر روز سه شنبه شانزدهم مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ایجاد ۱۰۳ سایت تلفن همراه در مناطق روستایی استان در دست اجرا است اظهار کرد: عملیات اجرایی ۱۷ سایت شهری در مناطق مختلف و ارتقای ۴۰ سایت روستایی از اینترنت نسل دوم به نسل سوم و چهارم نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه لرستان یکی از سه مرکز منطقه ای پاسخگویی ۱۱۸ کشور است عنوان کرد: ایجاد مرکز خدمات جامع تماس کشور برای استان در دست اقدام است و لرستان به زودی پاسخگوی سامانه های ۱۱۸ و ۲۰۲۰ کشور خواهد بود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با تاکید بر اینکه حوزه ارتباطات، توسعه و اشتغال آفرینی را با هزینه کم و کیفیت بالا محقق می کند بیان کرد: این مرکز برای اولین بار در کشور به طور ۱۰۰ درصد در حال اجرای پایش تصویری شهر خرم آباد است و این آمادگی وجود دارد پایش کنترل ترافیک شهر نیز توسط شرکت انجام شود.

شمسی فر با اشاره به اینکه ۱۶۰ شعبه بانکی این استان به منظور افزایش سرعت اینترنت و تحقق بانکداری الکترونیک به فیبر نوری مجهز می شود، افزود: در همین راستا به زودی ۳۰ بخشداری استان نیز به شبکه فیبرنوری متصل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ۷۷ نقطه مورد نظر سپاه حضرت ابوالفضل(ع) به شبکه فیبر نوری متصل خواهد شد ضمن اینکه در تلاش هستیم بخش اعظمی از پاسگاه ها و برخی از سدهای استان که اهمیت استراتژیک دارند به شبکه فیبر نوری متصل شوند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به اینکه پروژه اتصال منازل و مغازه ها به شبکه فیبرنوری در شهرهای مختلف استان در حال انجام است افزود: امید می رود این پروژه تا چند ماه آینده در تمامی شهرها و همچنین مراکز بخش های استان همچون شول آباد، اشترینان و معمولان عملیاتی شود.

شمسی فر ادامه داد: همچنین اولین مرکز داده استان در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان و کسب و کارها در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد در حال اجرا است.

وی افزود: این شرکت توانست با پیگیری و تلاش، رتبه انتهایی جدول ارزیابی و عملکرد استان را به یک تا پنج ارتقا دهد و رتبه چهارم کشوری را در مناطق همتراز و همچنین رتبه سوم کشوری را در حوزه ارتباطات سیار کسب کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز