خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

معلمان سال تحصیلی را با نگاه تحولی آغاز کنند

معلمان سال تحصیلی را با نگاه تحولی آغاز کنند
کد خبر : ۱۵۱۳۸۷۵

استاندار لرستان گفت: فرهنگیان و معلمان سال تحصیلی را با نگاه تحولی و تمام ظرفیت های استان برای آغاز بهار تعلیم و تربیت مطلوب آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب شفقت در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به پروژه مهر و آماده سازی آموزش و پرورش و مدارس برای آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: انتظار می رود تمام دستگاه های اجرایی و فرمانداران نسبت به کمک به آموزش و پرورش برای شروع سالتحصیلی و مهرماه نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداران برای ساماندهی سرویس های مدارس به ویژه سرویس های مدارس دانش اموزان استثنایی اقدام و برنامه های اجرایی به زودی تنظیم و تهیه شود و نظافت محیط اطراف مدارس اقدامات لازم را داشته باشند، افزود: نیروی انتظامی نیز نسبت به ایجاد فضای بانشاط در اطراف مدارس کمک کنند.

استاندار لرستان اظهار داشت: در این زمینه سایر دستگاه های اجرایی برای آماده سازی فضای آموزشی و خانواده ها و دانش آموزان نیز اقدامات لازم را داشته باشند و رسانه های نیز در این زمینه همراهی و تبلیغات برای ارایه محتواهای مورد نیاز داشته باشند.

شفقت گفت: ستاد تنظیم بازار نظارت دقیقی بر بازار و عرضه کالاهای موردنیاز دانش آموزان برای شروع سالتحصیلی داشته باشند.

وی افزود: آموزش طرح محتوای هدایت تحصیلی را تهیه کند و صدا و سیما نسبت به فرهنگ سازی و عملی شدن این مهم در راستای هدایت تصحیلی دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی و فنی و حرفه ای همکاری کند.

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت رصد خانه کاسین در شهر خرم آباد گفت: رصد خانه کاسین فضای بسیار خوبی برای برگزاری جلسات علمی آموزشی است و بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این فضا هزینه شده است که استفاده از این فضای علمی برای دانش و دانشجویان، فرهنگیان و محققان و حوزه های علمیه بسیار مفید است.

شفقت اظهار داشت: این مجموعه علاوه بر مباحث علمی دارای مزیت های گردشگری و توریستی است که در مکانی با چشم انداز بسیار زیبا ازشهر خرم اباد ایجاد شده و دارای امکانات پذیرایی است.

وی با تاکید بر لزوم معرفی این ظریفت علمی وگردشگری در استان باید در سطح کشور معرفی شود افزود: در این راستا تفاهم نامه ای با مراکز و دستگاه های علمی و فرهنگی استان در راستای همکاری با این مرکز منعقد شود چراکه این مکان مرکز برای تفکر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز