خبرگزاری کار ایران

آغاز فعالیت همزمان دادگاه صلح در ۱۱ حوزه قضایی آذربایجان غربی

آغاز فعالیت همزمان دادگاه صلح در ۱۱ حوزه قضایی آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۵۱۳۶۵۷

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از آغاز همزمان فعالیت دادگاه صلح در ۱۱حوزه قضایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظهر امروز دوشنبه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از معاونین قضایی همراه با حضور در دادگاه بخش نازلو طی آیینی آغاز فعالیت ۱۰ حوزه قضایی دیگر استان را به صورت ویدیوکنفرانس اعلام کرد.

عتباتی در این آیین با تبیین موارد لازم برای روسای حوزه های قضایی بیان کرد: با توجه به تصویب قانون شوراهای حل اختلاف و ابلاغ آن به مجموعه قضایی در سطح کشور و لازم اجرا شدن آن اکنون این قانون وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شده و مقدمات اجرایی آن در ماه های گذشته تدارک دیده شد و امروز با عنایت خداوند متعال و تلاش های همه همکاران در این آیین دادگاه صلح در ۱۱ حوزه قضایی بخش و شهرستان به صورت رسمی کار خود را آغاز می کنند.

وی ادامه داد: برابر برنامه ریزی های انجام شده دادگاه صلح در سایر حوزه های قضایی به غیر از مرکز استان تا ۱۵ مهر ماه و در مرکز استان تا ۱۵ آبان ماه تشکیل خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: تغییر در هر شرایطی زمان بر است و برای اینکه در اجرای این قانون تسهیل شود و مشکلات پیش رو مرتفع شود مدیران قضایی باید پای کار باشند و اوضاع را مدیریت و با معاونین ناظر در ارتباط بوده و سوالات و مشکلات خود را منعکس تا برای رفع آنها در استان و در صورت نیاز با کمک از کمیته های مشورتی که برای پاسخ به سوالات و ابهامات در قوه قضائیه پیش بینی شده اند اتخاذ تصمیم شود.

مقام ارشد قضایی استان افزود: بارزترین ویژگی قانون جدید این است که وظیفه شورای حل اختلاف فقط صلح و سازش و تلاش برای حل اختلاف است و صلاحیت رسیدگی و صدور رای نخواهند داشت و صرفاً در معیت واحدهای قضایی چه محاکم و چه دادگاه های صلح وظیفه ذاتی خود که تلاش برای صلح و سازش است را در دستور کار خواهد داشت و پرونده ها همگی برای رسیدگی و صدور حکم به واحدهای قضایی با لحاظ صلاحیت ها ارجاع خواهند شد.

وی ادامه داد: قطعاً تشکیل دادگاه های صلح دو نتیجه خیلی خوب خواهد داشت، یکی اینکه شورای حل اختلاف ممهز و متمرکز خواهند شد برای صلح و سازش و دیگر اینکه رسیدگی ها به تمامی پرونده ها با هر میزان خواسته و هر نوع جرم و اتهام در صلاحیت مراجع قضایی خواهد بود و این یقیناً رضایتمندی مردم و کیفیت کار را به دنبال خواهد داشت.

عتباتی در پایان گفت: تلاش بر این است که استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های پیشرو هم در حوزه صلح و سازش و هم در حوزه رسیدگی ها بتواند در خدمت مردم شریف استان باشد از این رو از همکاران عزیز انتظار می رود این تغییر ساختار و صلاحیت ها موجب تعلل در رسیدگی ها و روی زمین ماندن کار مراجعین نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز