خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان تاکید کرد؛

تخصیص اعتبارات بروزرسانی و تجهیز کارگاه‌های مهارت آموزی در انتظار حمایت مسئولین استان

تخصیص اعتبارات بروزرسانی و تجهیز کارگاه‌های مهارت آموزی در انتظار حمایت مسئولین استان
کد خبر : ۱۵۱۳۵۴۵

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان بر حمایت مسئولین جهت تخصیص اعتبارات لازم به منظور احداث، بروزرسانی و تجهیز کارگاه‌های مهارت آموزی استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی پاشایی امروز دوشنبه در بازدید نماینده مردم شهرستان‌ های خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از مرکز آموزش فنی و حرفه‌‌ای شماره یک شهرستان خرم‌‌آباد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌ های این اداره کل بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌ای کشور تنها متولی آموزش‌های غیررسمی در کشور است که آموزش‌های مهارتی را در دو بخش دولتی و خصوصی به جامعه هدف ۱۹ گانه ارائه می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به معضل بیکاری در کشور، مهارت‌آموزی و تربیت نیروی ماهر را کلید اصلی اشتغالزایی دانست و گفت: افراد ماهر با تکیه بر توانمندی و عملیاتی کردن ایده‌های خود می‌توانند نقش مهمی در اشتغال‌‌آفرینی داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان بر بروزرسانی کارگاه‌های مهارت‌آموزی در استان تاکید کرد و افزود: در استان بیش از ۱۴۰ کارگاه مهارت‌آموزی فعال وجود دارد که در راستای انجام رسالت خود نیازمند بروزرسانی و تامین تجهیزات و مواد مصرفی هستند، لذا این مطالبه مهم در انتظار حمایت مسئولین امر در تخصیص اعتبارات استانی و ملی است.

پاشایی با اشاره به نبود مرکز مهارت‌آموزی در مناطق کمتر برخوردار جنوب شهرستان خرم‌آباد و درخواست ساکنین این نواحی در استفاده از دوره‌های آموزشی، اظهار کرد: لازمه راه‌ اندازی مرکز مهارت‌آموزی در جنوب شهرستان خرم‌آباد تامین فضای مناسب و تجهیز آن است که بدین منظور رایزنی‌های مربوطه با آموزش و پرورش منطقه، در خصوص تامین مکان مناسب و تخصیص اعتبارات برای تسریع در اجرای این طرح در حال انجام است.

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌‌های خرم‌‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته ملی مهارت، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: در زمینه توانمندسازی؛ هرگاه آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای ورود پیدا کرده‌است آثار و نتایج سودمندی به دنبال داشته، از این رو توسعه مهارت آموزی در استان بایستی فرهنگ‌سازی شود که این امر نیازمند هم افزایی همه مسئولین دست اندرکار است.

هاشمی‌نیا در پایان، نسبت به اقدامات و پیگیری‌های لازم جهت تخصیص اعتبارات به منظور گسترش و بروزرسانی کارگاه‌‌های مهارت آموزی استان، قول مساعد داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز