خبرگزاری کار ایران

در چهارمحال و بختیاری؛

۶۰۰ واحد مسکونی بازسازی شد

 ۶۰۰ واحد مسکونی بازسازی شد
کد خبر : ۱۵۱۳۲۶۷

مدیرکل مدیریت چهارمحال و بختیاری از بازسازی ۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو کیانی در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهارداشت: خوشبختانه در استان در طول سه سال اخیر حوادثی از جمله سیل، زلزله، تنش آبی و بارش برف به خوبی توسط سازمان بحران استان مدیریت شد.

وی افزود: هدف اصلی سازمان مدیریت بحران حفظ جان مردم  است و ما توانستیم به هدفمان برسیم که این را می‌توان نقطه عطف مدیریت بحران استان عنوان کرد.

کیانی با اشاره  به تنش آبی که در این استان اتفاق افتاده بود بیان داشت: خطوط پدافندی در جهت تنش آبی در مرکز استان انجام شد و همچنین ابر پروژه آب بن و بروجن نیز به نتیجه رسید.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: با رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای، رفع نقاط حادثه‌ خیز رودخانه‌ها و مسیل‌ها که در سطح استان انجام شد می تواند از رخدادها و بحران‌ها جلوگیری کند.

کیانی یادآور شد: ۱۸۰۰ واحد مسکونی که بر اثر حوادث  تخریب شده اند در استان شناسایی شده که از این تعداد ۶۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده است و مابقی نیاز به ترمیم و مقاوم سازی دارد.

وی با اشاره به بیمه واحدهای مسکونی در سال گذشته گفت: تا کنون ۴ هزار واحد خسارت دیده ثبت سامانه شدند.

مدیر کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد:همچنین در استان کشاورزان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و صندوق بیمه سالانه ۷۰۰ میلیارد بابت خسارت به کشاورزان پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: برای ۵ سال آینده حوادث پیش‌بینی و ۲۵ حادثه شناسایی و برای آن برنامه تدوین شد.

کیانی در پایان تصریح کرد: سند کاهش خطر حوادث و سوانح و سند آمادگی و پاسخ استان به همین منظور احصا و تدوین شد، این سندها به تأیید مدیریت بحران کشور و پژوهشگاه سوانح طبیعی کشور رسیده است که به زودی رونمایی و ابلاغ خواهند شد و این اسناد قابلیت به‌روزرسانی هر پنج سال یکبار را دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز