خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خواستار شد؛

افزایش دمای هوا در هفته پیش‌رو / الزام مشارکت همگانی در بهینه‌سازی مصرف برق

افزایش دمای هوا در هفته پیش‌رو / الزام مشارکت همگانی در بهینه‌سازی مصرف برق
کد خبر : ۱۵۱۳۲۶۶

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: به‌رغم افزایش بسیار زیاد دمای هوا شاهد پایداری شبکه سراسری برق در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود محمودی در جلسه هماهنگی پیک 1403، افزود: با افزایش دمای هوا در هفته پیش‌رو، الزام مشارکت همگانی در بهینه‌سازی مصرف برق بسیار ضروری است. میزان مصرف انرژی برق در تابستان به عنوان دوره اوج مصرف در مقایسه با سایر ایام سال، تفاوت معناداری دارد. استفاده از وسایل سرمایشی غیر استاندارد و عدم استفاده صحیح از آنها، عامل مهمی در افزایش میزان مصرف برق در تابستان است.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی استان مرکزی با هدف مدیریت مصرف برق مکلف به تعطیلی و یا قطع برق خود از ساعت 13 تا 17 شدند. در این راستا انتظار می‌رود که اصناف در این شرایط حساس، همکاری لازم را داشته باشند. این موضوع از سوی اتاق اصناف به واحدها ابلاغ شده و عملکرد مصرف برق صنوف به ویژه در ساعات 13 تا 17 با جدیت رصد می‌شود. واحدهای صنفی که در این ساعات واحد خود را تعطیل نکنند، باید تجهیزات روشنایی و سرمایشی خود را خاموش کنند. در غیر این صورت در مصرف برق آنها محدودیت ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: تمامی ادارات استان باید مصرف برق خود را در ساعات اداری به میزان 30 درصد نسبت به دوره مشابه سال 1400 و در ساعات غیر اداری به میزان 60 درصد نسبت به مصرف همان روز، کاهش دهند. اداراتی که دارای مولد برق هستند، جهت تأمین برق خود در ساعات اداری باید از مولدهای تأمین برق استفاده کنند و یک ساعت پیش از پایان ساعات کاری، سیستم‌های سرمایشی و روشنایی را خاموش کنند.

محمودی تصریح کرد: در تمامی ادارات استان کنتورهای هوشمند نصب شده که به صورت لحظه‌ای میزان مصرف برق رصد می‌شود و تیم بازرسی متشکل از بازرسی استانداری و همکاران شرکت‌های توزیع برق، جهت کنترل نحوه مصرف ادارات و پایش برق مصرفی ادارات تشکیل شده است. در صورت عدم رعایت الگوی مصرف برق، بار نخست تذکر داده شده و اگر تکرار شود این ادارات با قطعی برق مواجه خواهند شد.

وی به سپرده شدن مدیریت مصرف در بخش خانگی به مردم اشاره کرده و بیان داشت: بخش عمده‌ای از مشترکان بخش خانگی در هفته‌های گذشته با برنامه‌های مدیریت مصرف همکاری داشتند که جای تقدیر دارد. اما تعداد اندکی از مشترکان بخش خانگی نیز مصارف بالای 2 تا 3 برابر الگو دارند که در 2 هفته پیش‌رو برای این مشترکین محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تأکید کرد: در این راستا از عموم مشترکان به خصوص مردم و شهروندان خواسته می‌شود با حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق به حفظ پایداری شبکه برق کمک کنند. در بازه زمانی ابتدای آغاز فصل گرما در سال جاری تاکنون که دوره اوج مصرف به شمار می‌رود، عمده مشترکان شبکه برق به ویژه کشاورزان و صنایع همکاری مناسبی در کاهش مصرف برق داشته‌اند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز