خبرگزاری کار ایران

شعله های آتش در خان احمد باشت مهار شد/هشت آتش سوزی در یک ماه اخیر باشت

شعله های آتش در خان احمد باشت مهار شد/هشت آتش سوزی در یک ماه اخیر باشت
کد خبر : ۱۵۱۲۸۸۵

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه خان احمد این شهرستان خبرداد.

"سیدروح الله شاهینی" در گفت و گو با ایلنا از باشت گفت: شعله های آتش‌ در ارتفاعات خان احمد شهرستان باشت در روز چهارشنبه ساعت ۱۱ از منطقه کَلکِ شهرستان گچساران شروع و بدلیل وزش باد شدید به حوزه استحفاظی شهرستان باشت گسترش یافت.

وی با بیان اینکه نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان باشت بهمراه شش نفر از نیروهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در کوتاهترین زمان ممکن به منطقه اعزام شدند و مهار آتش‌سوزی صبح روز بعد اتفاق افتاد، اظهارداشت: آتش‌سوزی از منطقه کلک گچساران تا ارتفاعات خان احمد باشت حدود شش کیلومتر پیشروی کرده بود و روز جمعه حوالی ساعت ۱۲ دوباره آتش در ارتفاعات خان احمد شعله‌ور شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت گفت: نیروهای امدادی، اداره منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج و نیروهای مردمی به مهار آتش‌سوزی کمک کردند. 

شاهینی افزود: بدلیل وزش باد شدید، پوشش گیاهی انبوه و علفزارهای وسیع، مهار آتش با دشواری‌های زیادی رو‌به‌رو شد که نیروهای اعزامی به منطقه به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول به منطقه رزک، گروه دوم به منطقه بر مامیون از روستاهای توابع خان احمد اعزام شدند و در ساعت شش بعدظهر هم آتش دوباره مهار شد ولی نیروهای پایش تا امروز صبح شنبه سیزدهم مردادماه در منطقه حضور داشتند.

وی گفت: از تمام نیروهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان و شهرستان های باشت و گچساران بعلاوه نیروهای اداره کل محیط زیست، نیروهای ان‌جی شرکت نفت گچساران، هیئت کوهنوردی شهرستان گچساران، بخشدار بوستان، دادستان شهرستان باشت، بسیج و تمامی نیروهای مردمی که در مهار آتش‌سوزی همکاری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

شاهینی گفت: در یکماه گذشته بیش از هشت فقره آتش‌سوزی در مناطق جنگلی، باغات و مرتعی از جمله شلالدون، کوه لار، شاه بهرام، کبک گان و ارتفاعات خان احمد شهرستان باشت رخ داد که با تلاش‌های جهادی مردم و مسئولین مهار شده اند.

به گزارش ایلنا، شهرستان باشت از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود که تا یاسوج مرکز استان حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز