خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

رسیدن اشعه UV در اراک به وضعیت فرابنفش

رسیدن اشعه UV در اراک به وضعیت فرابنفش
کد خبر : ۱۵۱۲۱۷۳

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با بیان اینکه شاخص اشعه ماورای بنفش در شهرستان اراک به وضعیت فرابنفش (به شدت زیاد) رسید، گفت: افزایش سطح UV یک نگرانی واقعی است و در این راستا باید با اقدامات پیشگیرانه ساده از خطرات آن محافظت کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: مقدار شاخص اشعه فرابنفش عدد 11 یا بیش از آن است که در شهرستان اراک در بازه زمانی چند روز گذشته و در ساعات 10 تا 14 به این عدد رسید. این وضعیت حداقل تا نیمه مرداد ماه سال جاری از ساعات 10 تا 14 وجود دارد.

وی ادامه داد: اشعه مأورای بنفش (UV) بخشی از طیف نور خورشید است که برای چشم انسان نامریی است و این اشعه در مقادیر کم، فواید مختصری مانند تحریک تولید ویتامین D  دارد، اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض آن می‌تواند منجر به عواقب جبران‌ناپذیری برای سلامتی شود.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: سرطان پوست، پیری زودرس، آسیب به چشم و ضعف سیستم ایمنی از جمله اثرات مخرب افزایش اشعه UV است. در این راستا نیاز است توصیه‌های بهداشتی و ایمنی جهت حفظ سلامتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

محرابیان تصریح کرد: در چنین شرایطی مردم باید سعی کنند در زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرند، حتماً عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه لبه‌دار استفاده کنند، لباس آستین بلند بپوشند و برای عبور از زیر نور خورشید از چتر یا سایه‌بان استفاده کنند.

وی بیان داشت: شاخص UV را برای اندازه‌گیری شدت اشعه ماورای بنفش در یک مکان و زمان خاص استفاده می‌کنند و این شاخص عددی بین 0 تا 10+ دارد. هرچه عدد بالاتر باشد، خطر قرار گرفتن در معرض اشعه آن بیشتر است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی تأکید کرد: شاخص UV تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله زمان سال، زمان روز، موقعیت جغرافیایی، ارتفاع، پوشش ابر و شرایط جو قرار می‌گیرد.

محرابیان به مدت زمانی که شاخص UV در بالاترین سطح خود قرار می‌گیرد اشاره کرده و ابراز داشت: به طور کلی سطوح شاخص UV در ساعات بین 10 صبح تا 16 بعدازظهر در بالاترین سطح خود قرار دارد و در زمستان نسبت به تابستان پایین‌تر است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز