خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

وزیر کار دولت چهاردهم در عمل به اصل سه‌جانبه‌گرایی اعتقاد داشته باشد/ رعایت ماده 41 قانون کار از انتظارات به حق کارگران است

وزیر کار دولت چهاردهم در عمل به اصل سه‌جانبه‌گرایی اعتقاد داشته باشد/ رعایت ماده 41 قانون کار از انتظارات به حق کارگران است
کد خبر : ۱۵۱۰۰۸۶

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور به انتظارات جامعه کارگری از دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: وزیر کار دولت چهاردهم باید در عمل به اصل سه‌جانبه‌گرایی اعتقاد داشته باشد و به نظرات خواسته‌های جامعه کارگری احترام بگذارد. انتظار می‌رود که وزیر جدید با گسترش و تقویت شکل‌های کارگری به اصل سه‌جانبه‌گرایی بیش از گذشته اهمیت بدهد.

علی زند در گفتگو با خبرنگار ایلنا، به ضرورت اجرای اصل سه‌جانبه‌گرایی تأکید کرد و افزود: اصل سه‌جانبه‌گرایی در شورای عالی کار و احترام به نظرات نمایندگان کارگران در این شورا و همچنین رعایت ماده 41 قانون کار، از انتظارات به حق کارگران است. بنابراین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت چهاردم با حرکت در این مسیر می‌تواند در تأمین معیشت کارگران شاغل و بازنشستگان تأمین اجتماعی نقش ویژه و مؤثری داشته باشد.

وی به دیگر انتظارات جامعه کارگری از وزیر کار دولت چهاردهم اشاره کرده و ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور را کارگران و خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهند، وزیر آینده باید به حوزه روابط کار، رفاه و تأمین‌اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشد. اشراف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حوزه روابط کار در موفقیت وزارتخانه و ایجاد رضایتمندی کارگران و ایجاد انگیزه و بهره‌وری نقش مهمی خواهد داشت.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی اظهار داشت: صیانت از نیروی کار و ذخایر و منابع متعلق به کارگران در سازمان تأمین‌اجتماعی و همچنین وصول مطالبات این سازمان از دولت باید در رأس برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد. انتظار جامعه کارگری این است که بخشنامه‌هایی که در مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران و کارفرمایان را به چالش کشیده و موجب سرگردانی آنها شده است، اصلاح شود.

زند به موضوع امنیت شغلی کارگران و حفظ نیروی کار اشاره داشته و در این خصوص تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت چهاردهم با قدرت به موضوع قراردادهای موقت و امنیت شغلی ورود کند و برای همیشه به دغدغه‌های کارگران در این خصوص پایان دهد. هیچ موضوعی واجب‌تر از معیشت نیست، بنابراین باید در نظر داشت که مهمتر از شغل، امنیت شغلی کارگران است و مسئولان باید شرایط معیشتی جامعه کارگری را بهبود بخشند.

وی بیان داشت: امروز متأسفانه قراردادهای یک‌ساله و 6 ماهه، به قراردادهای یک ماهه تبدیل شده است. با این وضعیت و شرایط موجود، امنیت شغلی کارگران در شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌هایی با بیش از 20 سال سابقه و حتی در مشاغلی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد، به راحتی در معرض خطر قرار می‌گیرد. حتی برخی از منتخبین عضو تشکل‌های کارگاهی و استانی نیز از این قاعده مستثنی نشده‌اند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز