خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت:

آتش سوزی در خامی باشت مهار شد

آتش سوزی در خامی باشت مهار شد
کد خبر : ۱۵۰۹۴۳۹

پایش منطقه آتش سوزی در حال انجام است

پس از چهار روز نبرد سخت شعله های آتش با اراضی جنگلی و مرتعی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خامی شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، بالاخره شعله های آتش مهار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت از مهار شعله های آتش‌ در اراضی جنگلی و مرتعی گسترده کوه لار، کوهسرک، خامی، شاه بهرام و شادگان شهرستان باشت پس از یک نبرد ۹۶ ساعته سنگین و گسترده خبرداد.

"سیدروح الله شاهینی" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: وقوع این آتش سوزی از روز سه شنبه و از ارتفاعات شاه بهرام و شادگان شروع و بعد از آن به سمت کوه لار و خامی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده، سه فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات شهرستان باشت اعزام شد، اظهارداشت: این آتش سوزی با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی و مردمی سرانجام ساعاتی پیش بصورت کامل مهار شد

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت افزود: به دلیل سخت گذر بودن برخی از این مناطق، پوشش گیاهی انبوه و علفزارهای وسیع، مهار آتش با دشواری های زیادی رو به رو بود.

 شاهینی با بیان اینکه پایش منطقه از سوی نیروها برای جلوگیری از بروز دوباره آتش در حال انجام است و میزان خسارت این آتش سوزی با بررسی کارشناسانه اعلام خواهد شد. 

وی از تمامی تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته برای استقرار بالگردهای آب پاش در سطوح ملی و استانی بویژه نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و استاندار کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، شهرستان باشت از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با یاسوج مرکز استان حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز