خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان:

مطالبات مالیاتی قزوین 9 هزار و 500 میلیارد ریال است

مطالبات مالیاتی قزوین 9 هزار و 500 میلیارد ریال است
کد خبر : ۱۵۰۳۵۹۸

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در حال حاضر میزان مطالبات مالیاتی استان 9 هزار و 500 میلیارد ریال است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته کاهش آن به کمتر از 5 هزار میلیارد ریال هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید محمد موسوی صانع در نشست با خبرنگاران که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد، گفت: مشاغل برای تسلیم اظهار نامه‌های خود تا 15 مرداد مهلت دارند، همچنین مهلت مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دور اول امسال هم تا پایان مرداد ماه مهلت دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: حوزه املاک هم تا پایان مرداد ماه برای تسلیم اظهارنامه خود مهلت دارند و توصیه می‌شود این اقدام به روزهای پایانی موکول نشود.

وی عنوان کرد: براساس قانون واحدهای تک مالکیتی تا درآمد 18 میلیارد تومان و واحدخای شراکتی تا 36 میلیارد تومان فروش می‌توانند، مالیات خود را مقطوع محسابه و قطعی کرده و بدون نیاز به اظهار نامه در 15 قسط مالیات را پرداخت کنند، البته برای افراد فاقد دسته چک این مهلت 6 ماهه است.

این مسئول افزود: مشاغلی هم که درآمد بالاتر از این میزان دارند می‌توانند با اظهارنامه تعاملی و براساس کارشناسی صورت گرفته بدون ارائه اسناد حسابرسی، مالیات برمبنای فروش داشته باشند که حدود 20 تا 30 درصد کمتر از مالیات تشخیصی خواهد بود.

مالیات 47 درصد اصناف صفر محاسبه شد

وی با بیان اینکه هرگونه اختفای درآمد فرار مالیاتی محسوب می‌شود، گفت: سال گذشته 92 درصد از اظهارنامه‌هایی که توسط مودیان ارائه شد، پذیرفته شد و برای آن‌ها حسابرسی نداشتیم.

موسوی صانع ادامه داد: از 108 هزار و 263 مودی اصناف صرفا پرونده 9 هزار و 283 مورد مورد حسابرسی قرار گرفت و برای مالیات 47 درصد آن‌ها  صفر محاسبه شد.

وی بیان کرد: صرفا 558 نفر از مودیان مالیاتی دسته اصناف مالیات بالای 50 میلون تومان داشتند و مالیات پرداختی 94 درصد آن‌ها هم کمتر از 20 میلیون تومان بود.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، مالیات‌های پرداخت شده در حوزه‌هایی مانند عمران، بهداشت و سلامت، ورزش، ساخت درمانگاه، جاده و کمربندی و آبادانی شهرها و روستاها هزینه می‌شود.

رشد 73 درصدی سهم ورزش همگانی از محل ارزش افزوده

وی ادامه داد: در سال گذشته میزان اعتبار توزیع شده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان از محل ارزش افزوه 34 هزار و 260 میلیارد ریال بود.

این مسئول افزود: این میزان در 3 ماهه ابتدایی سال جاری 17 هزار میلیارد ریال بود که 12 هزار و 370 میلیارد ریال آن به حوزه شهری پرداخت شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته میزان اعتبار حوزه سلامت از محل ارزش افزوده 6 هزار و 348 میلیارد ریال، سهم ورزش همگانی هم 10 هزار و 829 میلیارد ریال بود که افزایش 73 درصدی داشت.

موسوی صانع خاطرنشان کرد: 166 هزار میلیارد ریال مالیات جمع‌آوری شده در استان به خزانه ارسال شده و در این حوزه هیچ گونه تخلفی نداشتیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز