خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

خودمراقبتی موجب افزایش کارایی و مهارت‌های فردی می‌شود

خودمراقبتی موجب افزایش کارایی و مهارت‌های فردی می‌شود
کد خبر : ۱۵۰۲۰۴۴

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: خود مراقبتی موجب افزایش کارایی و مهارت‌های فردی می‌شود و برای تامین سلامت و سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌ها ضروری است.

به گزارش  ایلنا، مریم کوشکی روز یکشنبه هفدهم تیر ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه از ۴ تیر لغایت ۳ مردادماه ۱۴۰۳ ماه خودمراقبتی نامگذاری شده است، اظهار داشت: خودمراقبتی شامل‌ اعمالی‌ است‌ اکتسابی،‌ آگاهانه‌ و‌ هدفدار‌ که‌ مردم‌ برای‌ خود،‌ فرزندان‌ و‌ خانواده‌شان‌ انجام‌ می‌دهند‌ تا‌ تندرست‌ بمانند.

وی افزود: این اعمال شامل کلیه فعالیت‌هایی می شود که مردم از‌ سلامت‌ ذهنی‌ و‌ جسمی‌ خود‌ حفاظت‌ کنند،‌ نیازهای‌ اجتماعی‌ و‌ روانی‌ خود‌ را‌ برآورده‌ سازند،‌ از‌ بیماری‌ها‌ یا‌ حوادث‌ پیشگیری‌ کرده و از ‌ناخوشی‌ها‌ و‌ وضعیت‌های‌ مزمن‌ مراقبت‌ نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر اینکه خودمراقبتی‌ به‌ وضوح‌ موجب‌ افزایش‌ کارآیی و‌ مهارت‌های ‌فردی‌‌ می‌شود‌، عنوان کرد: خودمراقبتی یکی‌ از‌ مفاهیم‌ اصلی‌ برای‌ تأکید‌ بر‌ رفتار‌ سالم‌ می‌باشد.

کوشکی ادامه داد: همچنین سـبک زندگی سـالم شـامل رفتارها و تصمیماتی است که به حفظ و بهبود سـلامت فیزیکی، روانی و اجتماعی افراد کمک میکند و شـامل: تغذیه سـالم، ورزش منظـم، خـواب کافـی، کاهـش اسـترس، قطع سـیگار و الـکل و ارتباطات اجتماعی مثبت است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: برنامه‌ های خودمراقبتی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان از گذشته تا کنون در حال اجرا هستند و کارشناسان آموزش و ارتقا سلامت با ارائه آموزش و ترویج فرهنگ خودمراقبتی به سفیران سلامت خانواده‌، دانش‌آموز، دانشجو، مروجان بهداشت و داوطلبان  سلامت همواره نقش موثری داشته‌اند.

دکتر کوشکی ضمن تقدیر و تشکر از فعالان حوزه خودمراقبتی، یادآور شد: کارشناسان و فعالینی که در حوزه خودمراقبتی فعالیت میکنند، همواره نقشی بی بدیل در این زمینه ایفا کرده‌اند و تلاش‌ها و زحمات آن‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: امید است با بهره‌گیری از سواد سلامت و انجام نکات لازم در راستای خودمراقبتی شاهد جامعه ای سالم و مطلوب باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز