خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد؛

برگزاری فرایند انتخابات ریاست جمهوری استان مرکزی در 1068 شعبه اخذ رأی

برگزاری فرایند انتخابات ریاست جمهوری استان مرکزی در 1068 شعبه اخذ رأی
کد خبر : ۱۵۰۱۵۲۷

یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر واجد شرایط در استان واجد شرایط رأی دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی امروز جمعه 15 تیر ماه رأس ساعت 8 صبح و همزمان با نقاط مختلف کشور، با یک میلیون و 146 هزار نفر واجد شرایط در 1068 شعبه اخذ رأی ثابت و سیار این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام نظری روز جمعه در محل ستاد انتخابات استان مرکزی در جمع خبرنگاران، افزود: 25 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل بازرسان، نظارت، انتظامی، امنیتی، رسانه‌ها و پشتیبانی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان سازماندهی شده است.

وی به تعداد رأی اولی‌هایی که در می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند اشاره کرده و ادامه داد: تعداد رأی‌اولی‌های استان مرکزی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  19 هزار و 720 نفر است که از این تعداد 10 هزار و 119 نفر از این تعداد پسر و 9601 نفر دختر هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی به برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به صورت برخط اشاره کرده و اظهار داشت: 97.5 درصد از فرایند انتخابات این استان به صورت برخط است که این میزان آمار خوبی را نشان می‌دهد.

نظری تصریح کرد: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری 2 مدرک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه قابل قبول است. رأی‌دهندگان باید در نظر داشته باشند که امکان خوانش کارت ملی قدیمی در دستگاه بارکد خوان ممکن نیست، بنابراین وجود شناسنامه لازم است.

وی به تفاوت شناسایی هویت رأی‌دهندگان از طریق کات ملی و یا شناسنامه اشاره کرده و بیان داشت: شناسایی هویت افراد برای رأی‌گیری با کارت ملی 10 تا 15 ثانیه و با شناسنامه حدود 45 ثانیه طول می‌کشد. مردم در این فرایند می‌توانند در این فرایند از هر 2 مدارک هویتی استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی به میزان مشارکت مردم استان مرکزی در انتخابات 8 تیر ماه اشاره داشته و تأکید کرد: میزان مشارکت مردم استان در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به 39.9 درصد رسیده بود و امید است در انتخابات امروز 15 تیر ماه میزان مشارکت بالاتر باشد.

نظری با ابراز خرسندی از حضور مردم در انتخابات، ابراز داشت: شور انتخاباتی دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان داغ‌تر از دور اول است. حضور مردم در شعبات اخذ رأی استان ساعت به ساعت در استان در حال افزایش است و گسترده‌تر به چشم می‌خورد.

وی اضافه کرد: بررسی‌های انجام شده از شعب اخذ رأی نشان می‌دهد که انتخابات با روند خوبی در حال برگزاری است. تاکنون مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات مشاهده نشده است و به محض مشاهده هرگونه تخلف، برخوردهای قانونی اعمال می‌شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز