خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

نظام شفاف اطلاعات مالیاتی سبب افزایش درآمدهای مالیاتی خواهد شد

نظام شفاف اطلاعات مالیاتی سبب افزایش درآمدهای مالیاتی خواهد شد
کد خبر : ۱۵۰۱۲۳۵

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی چگونگی مصرف درآمدهای مالیاتی، گفت: اگر نظام شفاف اطلاعات مالیاتی در کشور وجود داشته باشد، سبب افزایش درآمدهای مالیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان پس از دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی در جمع خبرنگاران، افزود: نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید برای هوشمندسازی نظام مالیاتی و افزایش شفافیت اقتصادی، نیازمند تحقق حاکمیت داده و اشراف اطلاعاتی بر فعالیت‌های اقتصادی در کشور است.

وی ادامه داد: استفاده از شیوه‌های مختلف اطلاع‌رسانی در خصوص چگونگی مصرف درآمدهای مالیات از جمله ارائه گزارش مکتوب از سوی نظام مالیاتی به مردم، باعث افزایش آگاهی جامعه در این زمینه خواهد بود تا مردم بدانند مالیات گرفته شده از آنها در جهت بازسازی شهر و کشور مصرف می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مهمترین دلیل فرار مالیاتی در کشور، شفاف نبودن اطلاعات اقتصادی است و باید زمینه دسترسی نظام مالیاتی به تمامی اطلاعات و داده‌های اقتصادی ایجاد شود.

جمالیان تصریح کرد: برای اینکه بخواهیم سرمایه‌های اجتماعی را افزایش دهیم می‌بایست در این زمینه اندیشه و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد. در این راستا لازم است که نگاه اجتماعی به قشر اصناف و پزشکان داشته باشیم. اصناف و پزشکان تحت هر شرایطی و در هر لحظه و موقعیتی پای کار بوده‌اند.

وی بیان داشت: اگر چه یکی از برکات مالیات این است که از تورم جلوگیری می‌کند، اما برخی سخت‌گیری‌های مالیاتی باعث بی‌انگیزگی و مهاجرت سرمایه‌گذاران و پزشکان از استان می‌شود. در استان مرکزی مالیاتی که اصناف و پزشکان پرداخت می‌کنند نسبت به استان‌های همجوار بیشتر است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آلودگی هوا در استان مرکزی و به خصوص در شهر اراک یکی از مهمترین مسائلی است که همواره نارضایتی مردم را به همراه داشته است. اما تاکنون گزارشی مبنی بر مصرف درآمدهای مالیاتی در راستای رفع آلودگی هوا ارائه نشده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز