خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

رئیس‌جمهور آینده به مشکلات سازمان تأمین اجتماعی ورود کند

 رئیس‌جمهور آینده به مشکلات سازمان تأمین اجتماعی ورود کند
کد خبر : ۱۵۰۱۰۴۹

رئیس کمیته کارگری ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان اصفهان گفت: امروز سازمان تأمین اجتماعی با مسائلی روبرو است که امیدواریم با کمک دولت آینده بتوان بخش زیادی از این مشکلات را برطرف کرد.

اسماعیل مکارمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در اصفهان اظهار کرد: موضوع معوقات سازمان تأمین اجتماعی یکی از موضوعات اساسی برای طبقه کارگر کشور است، زیرا سازمان در ورودی و خروجی مشکل دارد؛ لذا پول‌هایی که به دولت پرداخت شده اکنون باید توسط دولت به تأمین اجتماعی بازگردانده شود، متأسفانه در دولت‌ها دیده می‌شود که در گنجاندن این موضوع در برنامه‌های توسعه و بودجه سالیانه تعلل می‌شود، یا اعداد بسیار پایین دیده می‌شود که راهگشا نیست.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود تأمین اجتماعی که یک سازمان بین نسلی است، و برای آیندگان است دچار مشکل شود، گاهی برخی افراد این سازمان را ورشکسته می‌دانند که این موضوع بر اساس قوانین کاملاً برداشت اشتباهی است، یک نهاد یا سازمان زمانی ورشکسته حساب می‌شود که دارایی‌هایش توان بازپرداخت بدهی‌های آن را نداشته باشد، درحالی‌که تأمین اجتماعی بستانکار است و زمانی که این بستانکاری مبلغ بسیار بالایی است، پس این سازمان ورشکسته محسوب نمی‌شود.

رئیس کمیته کارگری ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان اصفهان ادامه داد: دولت‌ها باید بدهکاری خود را به سازمان پرداخت کنند، تا سازمان بتواند به موقع سرمایه‌گذاری و پرداخت‌های جاری داشته باشد، موضوع استقلال سازمان نیز مهم است، متأسفانه دست‌کاری‌هایی در ساختار سازمان صورت پذیرفت که این سازمان که متعلق به مردم است را تبدیل به سازمان دولتی کرد که مدیران آن را دولت مشخص می‌کند و در نتیجه از حالت یک سازمان غیردولتی به سازمان دولتی تبدیل شد که مشکلاتی ایجاد کرد.

وی تأکید کرد: در دولت احمدی‌نژاد نه‌تنها بدهی‌ها پرداخت نشد، بلکه گروه‌هایی سر سفره تأمین اجتماعی نشستند، البته ما با بیمه شدن و حمایت از اقشار مختلف موافق هستیم؛ ولی یک صندوق جداگانه برای این اقشار ایجاد شود؛ زیرا ساختار به هم می‌ریزد و مشکلاتی ایجاد می‌شود، اما نباید بار اضافه به سازمان تحمیل شود. ماده ۴۱ قانون کار، ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی بر افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان مطابق با تورم تأکید دارند، اما سال‌ها است که افزایش حقوق این اقشار کمتر از میزان تورم بوده و باعث شده طبقه کارگری روزبه‌روز با مشکلات اقتصادی بیشتری روبرو شوند. در حال حاضر شکاف بزرگی بین حقوق و تورم وجود دارد و کارگران در تأمین بخشی از نیازهای خود با مشکل روبرو هستند.

 مکارمی ادامه داد: این موضوع طبقه کارگر و تولید کشور را تضعیف می‌کند، زیرا تقاضا برای تولید نیز کاهش می‌یابد تولیدکننده نیز ورشکست می‌شود؛ زیرا کارگران در تأمین بسیاری از نیازهای خود مشکل دارند. این موارد اعتراض کارگران را به همراه دارد، نامه‌های زیادی به مسئولان کشور نوشته شده و در جلسات مختلف موارد مطرح شده است؛ لذا امید است این مسائل توسط رئیس‌جمهور آینده پیگیری شود.

رئیس کمیته کارگری ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان اصفهان گفت: با تمام جمع‌بندی‌ها و بررسی شرایط در سراسر کشور و بررسی سوابق، برنامه‌ها و شرایط کاندیداهای ریاست‌جمهوری، به این نتیجه رسیدیم که پزشکیان به عنوان بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری می‌توانند به مشکلات کارگران رسیدگی کنند. دکتر پزشکیان به عنوان یک پزشک و جراح مجرب همواره در مجلس در فراکسیون کارگری حضور فعال داشت و در تلاش برای کمک به طبقه کارگری بودند. در تمام لوایح و طرح‌ها و برنامه‌هایی که منافع کارگری در آنها بود آقای پزشکیان با تمام توان از آنها حمایت کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز