خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت ارشاد:

وزارت ارشاد در آموزش عمومی و سواد هنری وظایفی را عهده‌دار است

وزارت ارشاد در آموزش عمومی و سواد هنری وظایفی را عهده‌دار است
کد خبر : ۱۵۰۰۹۸۶

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه متولی حوزه آموزش‌های هنری است. بر این اساس در بخش آموزش عمومی و در حوزه افزایش سواد هنری جامعه وظایفی را عهده‌دار است و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌هایی را در این عرصه انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین اسماعیلی در جمع مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری استان مرکزی، افزود: تشکیل انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فرهنگی و هنری با هدف تسهیل در امور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری برنامه اولویت‌دار این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: آموزشگاه‌های آزاد هنری، مرداد ماه سال جاری برای نخستین بار در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می‌شوند و رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها نیز در دستور کار ویژه قرار دارد. موازات رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها کارت صلاحیت تدریس نیز به زودی صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی برای اقشار مختلف به خصوص مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها از جمله وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر در کشور است.

اسماعیلی تصریح کرد: برگزاری دوره «اعطای جایزه ملی آموزش هنر» با عنوان «سرو ایرانی» و اجرای طرح ملی «تابا» از جمله اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت بازه زمانی 3 سال گذشته است. در طرح ملی تابا، آموزشگاه‌های آزاد هنری برتر تجلیل خواهند شد.

وی بیان داشت: مراکز آموزش هنر هنرستان‌های هنرهای زیبا، آموزشگاه‌های آزاد هنری و مراکز مهارتی و تمامی حوزه‌هایی که در زمینه آموزش‌های هنری مشغول فعالیت هستند نیز در طرح جایزه ملی «سرو ایرانی» مشارکت داده خواهند شد و سالانه از برگزیدگان آن تجلیل و نشان سرو ایرانی به آنها اعطا می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های متولیان و آموزشگاه‌های آزاد، فعالیت آموزشگاه‌های غیرمجاز و بدون مجوز است که در این زمینه با همکاری ادارات کل استان‌ها از فعالیت از مراکز جلوگیری خواهد شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز