خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره‌کل منابع‌طبیعی استان:

همیاران طبیعت منابع‌طبیعی استان مرکزی 10 هزار نفر شدند

همیاران طبیعت منابع‌طبیعی استان مرکزی 10 هزار نفر شدند
کد خبر : ۱۵۰۰۹۸۰

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه تعداد همیاران طبیعت این استان 2 برابر شد، گفت: تعداد همیاران طبیعت این اداره‌‌کل در استان مرکزی تا پایان سال 1402 تعداد 5000 نفر بود، اما در پایان خرداد ماه سال جاری به 10 هزار نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم غفوری‌فرد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: همیاران طبیعت در 3 سطح مروج دانش‌آموزی، مروج و محافظ، گروه‌بندی می‌شوند. از مجموع همیاران طبیعت این اداره‌کل 6977 نفر را مروجان دانش‌آموزی، 1846 نفر را مروجان و 1178 نفر را محافظان، تشکیل می‌دهند.

وی به فعالیت‌های دانش‌آموزان در حوزه همیاری منابع‌طبیعی در قالب مروجان دانش‌آموزی اشاره کرده و ادامه دانشموزلنادامه داد: همیاران طبیعت مروج دانش‌آموزی، تمام مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم را شامل می‌شوند و دانش‌آموزان علاقمند به طبیعت می‌توانند در زمینه ترویج فرهنگ منابع‌طبیعی فعالیت کنند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: همیاران طبیعت مروج، شامل تمام علاقمندان منابع‌طبیعی از جمله دانشجویان، طلاب، اساتید و مدرسین، شوراهای اسلامی، دهیاران و سایر اقشار جامعه هستند که در زمینه ارتقای فرهنگ منابع‌طبیعی تلاش می‌کنند.

غفوری‌فرد همچنین به فعالیت‌های همیاران طبیعت در قالب محافظان اشاره داشته و تصریح کرد: همیاران طبیعت محافظ نیز شامل تمام اقشار جامعه به خصوص مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع‌طبیعی که تمایل به همکاری در کنترل عوامل تخریب و احیای منابع‌طبیعی را دارند، می‌شود.

وی به اهداف مد نظر برای تشکیل و ساماندهی همیاران طبیعت اشاره کرده و بیان داشت: جذب و آموزش همیاران طبیعت با هدف تقویت سطح دانش و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان و ترویج فرهنگ حفاظت از اراضی طبیعی در جامعه انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تأکید کرد: ترویج فرهنگ منابع‌طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیاء و توسعه منابع‌طبیعی از اهداف طرح همیاران طبیعت است و با جدیت پیگیری می‌شود. برنامه‌ریزی شده تا جذب همیاران طبیعت با جدیت پیگیری شود.

غفوری‌فرد ابراز داشت: این طرح از طریق ساماندهی علاقمندان منابع‌طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران، بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب همیار طبیعت با نگاه ارتقای سطح دانش و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان در جهت اجرای سیاست‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری در راستای توسعه، حفاظت و احیاء منابع‌طبیعی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم و دوستاران طبیعت می‌توانند از طریق سامانه hamyartabiat.frw.ir برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی به عنوان همیار طبیعت ثبت‌نام کنند و پس از تکمیل فرآیند ثبت نام نسبت به صدور کارت شناسایی و تحویل آن به متقاضیان اقدام می شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز