خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه خبر داد؛

ثبت ۱۲ مورد شکایت در زمینه قصور پزشکی در کرمانشاه

ثبت ۱۲ مورد شکایت در زمینه قصور پزشکی در کرمانشاه
کد خبر : ۱۴۹۷۶۴۹

کرمانشاه صاحب سوله بحران می‌شود

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: طی 2 ماهه نخست سال‌جاری 12 مورد پرونده قصور پزشکی داشتیم که 7 مورد محکوم و 5 مورد تبرئه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سلیم خانی مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، گفت: کرمانشاه اولین استانی است که تمامی مراکز آن مجهز به سالن تشریح است.

وی ادامه داد: ساختمان‌های پزشکی قانونی شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، جوانرود، سرپل ذهاب، پاوه و صحنه تملیکی و شهرستان‌های گیلان‌غرب و روانسر استیجاری و زمین هم برای ساخت ساختمان پزشکی قانونی در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، کنگاور و سنقر نیز اختصاص‌یافته است.

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در خصوص آخرین پیگیری‌های ساخت سوله بحران در مرکز این استان، گفت: مشکلی که در رابطه‌ با زمین این سوله با اوقاف داشتیم، رفع شده و این سوله بالاخره به سرانجام رسید علاوه‌برآن 3 هزار و 500 متر زمین هم در قبرستان جدید(بهشت‌زهرا(س)) برای ساخت سالن تشریح هم اختصاص‌یافته است.

وی میانگین پاسخگویی کمیسیون‌های پزشکی را 16 روز اعلام کرد و افزود: مدت‌زمان جواب پزشکی قانونی استان برای علت فوت کمتر از 50 روز است درحالی‌که میانگین این زمان در کشور 68 روز است.

خانی با بیان اینکه آزمایشات ژنتیک غرب کشور در پزشکی قانونی کرمانشاه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش ژنتیک استان‎های همدان، لرستان و ایلام به‌نوعی از طریق استان کرمانشاه انجام می‎شود.

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای به آمارها 2 ماهه نخست سال جاری داشت و افزود: تعداد مراجعین در این مدت 7 هزار و 346 نفر بوده که 2 هزار و 287 نفر زن و 5 هزار و 59 نفر هم مرد بوده است.

وی تعداد معاینات روانپزشکی را 209 نفر اعلام کرد و افزود: معاینات بالینی، عمومی و تخصصی در این مدت 7 هزار و 137 نفر (4 هزار و 920 نفر مرد و 2 هزار و 213 نفر زن) بوده است.

خانی آمار سوختگی‌ها را 15 نفر (9 نفر زن و 6 نفر مرد)، اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با 2 ماهه نخست سال گذشته که 6 نفر بوده، افزایش داشته است.

وی گفت: در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال، 5 مورد غرق‌شدگی داشتیم که چهار مورد در رودخانه و یک مورد در حوضچه اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته که یک مورد بوده؛ آمار افزایشی بوده است.

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه آمار تصادفات 2 ماهه امسال را 69 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه گذشته که 95 نفر بوده، کاهشی بوده است.

وی اشاره‌ای هم به تصادفات نوروزی سال 1403 داشت و گفت: در مجموع 21 مورد بوده که 5 مورد درون‌شهری و 16 مورد برون‌شهری بوده است.

خانی آمار تشکیل پرونده سقط‌جنین درمانی اردیبهشت‌ ماه امسال را 24 پرونده اعلام و افزود: 16 مورد از این پرونده‌ها مجوز سقط‌جنین درمانی اخذ کردند.

وی قصور پزشکی فروردین و اردیبهشت‌ماه سال گذشته را یک مورد عنوان کرد و گفت: این یک مورد هم تبرئه شده ولی این آمار امسال 12 مورد قصور پزشکی بوده که 7 مورد محکوم و 5 مورد تبرئه شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز