خبرگزاری کار ایران

قطع برق ۷۴ اداره پر مصرف در شیراز

قطع برق ۷۴ اداره پر مصرف در شیراز
کد خبر : ۱۴۹۷۵۳۴

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: از ابتدای فصل گرم و در راستای اجرای سیاستهای توسعه الگوی مصرف بهینه برق 74 اداره پرمصرف شهر شیراز تاکنون قطع شده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا سلاحی افزود: با توجه به مصوبه ابلاغ شده به همه ادارات، سازمانها و دوایر دولتی و لزوم رعایت الگوهای مصرف انرژی، از ابتدای فصل گرم برق 74 اداره دولتی در محدوده تحت مدیریت این شرکت، به دلیل مصرف بالا، و بی توجهی به اخطارهای داده شده، قطع شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت  وزیران، دوایر دولتی از نیمه خرداد تا نیمه شهریور امسال ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال 1400 در زمان اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف در زمان غیراداری نسبت به همان روز مصرف شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه، الگو بودن دولت  در اجرای برنامه‌های مختلف منجمله مدیریت مصرف انرژی، یک انتظار به حق از سوی شهروندان است، گفت: پیشگام بودن ادارات، موسسات، سازمانها و .... به نوعی شرط لازم الگوی عملی مدیریت مصرف به سایر مشترکین می باشد.

سلاحی با بیان اینکه لوازم اندازه گیری اکثر مشترکان اداری بزرگ، هوشمند با قابلیت فرمان‌پذیری و کنترل از مرکز پایش است، گفت: براساس تنظیماتی که به صورت پیش فرض (کاهش ۳۰ و ۶۰ درصدی در وقت‌های اداری و غیراداری) بر روی این کنتورها اعمال شده است و در صورت تجاوز از میزان مجاز، به صورت خودکار اعمال مدیریت بار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت استمرار رعایت نشدن الگوی تعیین شده، ضمن قطع انشعاب برق، اسامی ادارات متخلف اعلام عمومی نیز خواهد شد.

سلاحی خاطرنشان کرد: با همکاری مشترکین بخش اداری در دوایر دولتی و نیمه دولتی، تاکنون روزانه حدود15 تا 20 مگاوات کاهش پیک بار را شاهد بوده‌ایم و امیدوار هستیم که با همکاری و تعامل بیشتر ادارات و سازمان‌ها این میزان به 27 مگاوات افزایش یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز