خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان:

تالاب‌گاوخونی به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت

تالاب‌گاوخونی به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت
کد خبر : ۱۴۹۶۸۱۲

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از ارتقای تالاب بین المللی گاوخونی، مناطق شکار ممنوع دنا و کلاته به منطقه حفاظت شده خبرداد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: در سی و هشتمین جلسه شورای عالی محیط زیست که با حضور ریاست جمهوری شهید و اعضای شورای عالی در محل ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تشکیل شد، پس از بحث و بررسی موضوعات مطروحه در جلسه تصمیماتی اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه، برای ارتقای سطح حفاظتی مناطق تحت مدیریت استان اصفهان و پروژه راه سازی اصفهان – کاشان تصمیم گیری شد، افزود: ارتقای سطح حفاظتی منطقه پادنا واقع در استان اصفهان به مساحت ۳۰ هزار و ۱۳۲ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده پادنا مطابق نقشه ارائه شده مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد با بخشی از منطقه حفاظت شده دنا جمعاً به مساحت ۶۱ هزار و ۵۰۰ هکتار تحت عنوان منطقه حفاظت شده پادنا توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مورد حفاظت قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین ارتقای سطح حفاظتی منطقه تالاب بین المللی گاوخونی واقع در استان اصفهان به مساحت ۶۳ هزار و ۳۰۶ هکتار به عنوان «منطقه حفاظت شده گاوخونی» و منطقه کلاته واقع در استان اصفهان به مساحت ۱۲۶ هزار و ۳۷۶ هکتار به عنوان «منطقه حفاظت شده کلاته» مطابق نقشه ارائه شده مورد تصویب قرار گرفت.

لاهیجان زاده افزود: در ادامه جلسه، به درخواست استانداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی پیرامون تکمیل پروژه بزرگراه شهرضا - کاشان قبل از اتصال به کنار گذر اصفهان واقع در پارک ملی کلاه قاضی، مقرر شد گزینه تونل - ترانشه بر اساس نقشه و مشخصات فنی که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و مشاور طرح نهایی شده و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان می‌رسد با لحاظ تمهیدات محیط زیستی مورد اجرا قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز