خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبرداد؛

بازداشت ۴۸ متهم در حوادث تروریستی سیستان و بلوچستان

بازداشت ۴۸ متهم در حوادث تروریستی سیستان و بلوچستان
کد خبر : ۱۴۹۵۸۱۲

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸ نفر از افرادی که در حادثه تروریستی چابهار و راسک مشارکت داشتند بازداشت شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی موحدی راد روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در حوادث تروریستی چابهار و راسک ۴۸ متهم بازداشت شدند که پرونده آنان در دست بررسی بوده و به زودی جزئیات بیشتر منتشر خواهد شد.

وی افزود: امسال در کشور بیشترین آمار عفو زندانیان به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت و در مجموع در اعیاد عید قربان و فطر حدود یک‌هزار و ۳۳۹ نفر مشمول رافت نظام و رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و ۱۲۴ نفر به مناسبت عید سعید فطر و ۲۱۵ نفر به مناسبت عید قربان مشمول عفو شدند.

وی گفت: در سال گذشته ۶۵۰ مورد آزادی مشروط و ۲۹۷ مورد تعلیق مجازات داشتیم که به ترتیب در سه ماهه نخست امسال نیز ۳۲۱ مور آزادی مشروط و ۱۰۲ مورد تعلیق مجازات انجام شده است.

حجت الاسلام موحدی راد اظهار کرد: اصحاب رسانه به عنوان نورافکنی هستند که می‌توانند در برخی مشکلات و معضلات راهگشای دستگاه قضا باشند چرا که در کف جامعه و در بین مردم هستند و از این حیث در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کارگزاران و دستگاه قضا اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی مدیر خادم و دلسوز مردم بود ادامه داد: ریل گذاری خوبی در دولت سیزدهم انجام شد، حضور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری سیلی به دشمن خواهد زد، مردم توقع دارند رئیس جمهور جدید خادم و در میان آنان باشد و ملاک سنجش نامزدها ویژگی‌های شهید جمهور است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: تشییع با شکوه شهدای خدمت مردمی بودن شهید رئیسی را نشان داد چرا که دغدغه مردم را داشت، خستگی ناپذیر در میدان خدمت به آنان بود و سیره زندگی او درس عبرت برای دیگران شد.

وی گفت: سال گذشته چهار هزار و ۸۲۵ هکتار و امسال حدود ۲۲۰ هکتار رفع تصرف اراضی در سیستان و بلوچستان انجام شد که ارزش مجموع آنها بیش از ۵۳ هزار میلیارد ریال است.

حجت الاسلام موحدی راد با بیان اینکه یکی از معضلات سیستان و بلوچستان وجود سلاح‌های غیرمجاز است، ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۲۶۳ قبضه سلاح جنگی و یک‌هزار و ۴۷ قبضه سلاح شکاری کشف شد.

وی تاکید کرد: ما خادم مردم هستیم، برای دستگاه عدالت هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی، فارس و بلوچ وجود ندارد، وقتی امنیت نباشد برای هیچکس نیست و وقتی امنیت پایدار باشد آسایش و رفاه برای همگان فراهم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز