خبرگزاری کار ایران

یک مسئول اعلام کرد؛

کشف 25 مرکز غیرمجاز رمز دارایی در فارس

کشف 25 مرکز غیرمجاز رمز دارایی در فارس
کد خبر : ۱۴۹۴۶۳۸

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: با همکاری دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و انتظامی، سال گذشته 25 مرکز و 189دستگاه غیرمجاز رمز دارایی که فاقد مجوزهای قانونی بوده‌اند درسطح شهرستان‌های حوزه شرکت توزیع نیروی برق فارس کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایلنا، ابوذر الوار، ناپایداری شبکه، نوسان برق، آسیب‌دیدگی تجهیزات برقی و افزایش نرخ تلفات انرژی را از مهم‌ترین پیامدهای استفاده از رمز ارزهای غیرمجاز عنوان کرد و افزود: گفت: استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز دارایی‌ها علاوه بر تحمیل ضرر و زیان‌های مالی وارده به کشور و ضربه به منافع ملی، در ساعات پیک مصرف در فصول تابستان و زمستان نیز موجب ایجاد اختلال در شبکه برق کشور می‌شود.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تاکید کرد: تلاش برای شناسایی و کشف دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیر مجاز در فارس با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از طریق شماره ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۴ ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه «سمات» شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat و ثبت گزارش در شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳ دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و استفاده از اپلیکیشن "برق من" ، استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارز‌ها را معرفی و از پاداش حداکثر ده میلیون ریالی به ازای هر دستگاه فعال، مطابق دستورالعمل وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول همچنین از کشف 34 فقره سرقت سیم برق و تجهیزات انتقال آن به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال در سال گذشته خبرداد و افزود: در این بخش 28 سارق دستگیر و تحویل محاکم قضایی شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز