خبرگزاری کار ایران

عباسی خبر داد:

۴۱۳ عرصه سرمایه‌گذاری در گیلان شناسایی شد

۴۱۳ عرصه سرمایه‌گذاری در گیلان شناسایی شد
کد خبر : ۱۴۸۷۹۸۰

استاندار گیلان با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان فراهم است و از سرمایه‌گذاران استقبال می‌شود گفت: ۴۱۳ عرصه سرمایه گذاری در گیلان شناسایی و ۲۰۴ مجوز بی‌نام صادر شده‌است.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه) در نشست حمایت از سرمایه‌گذاری و مولدسازی گیلان اظهار کرد: امنیت سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده و مانعی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی به انجام کارهای بنیادی در گیلان در حوزه های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: شاخص‌های خوبی در شناسایی عرصه‌ها و مجوز بی‌نام، سرمایه گذاری خارجی، مشارکت اقتصادی، ضریب جینی و زنجیره ارزش در استان انجام شده که باید با قوت ادامه یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش دستگاه‌ها به شناسایی عرصه‌های سرمایه‌گذاری اظهار کرد: اینکه در تعدادی از شهرستان‌های استان عرصه برای سرمایه‌گذاری شناسایی نشد، قابل قبول نیست؛ از اینرو ضمن مشخص شدن دلایل این موضوع، راهکار لازم ارائه شود.

وی در ادامه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و افزود: این شعار با سرمایه‌گذاری منطبق است و برای کنترل تورم و کاهش نرخ بیکاری که در گیلان از بالای ۹ درصد به زیر هفت درصد رسید؛ باید به موضوع سرمایه‌گذاری توجه جدی شود.

عباسی با تاکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گیلان باید برای علاقمندان اطلاع‌رسانی شود اظهار کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان باید متناسب با ظرفیت‌های خود برای سرمایه‌گذاری اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار گیلان بر لزوم استمرار نشست سرمایه‌گذاری و مولدسازی تاکید کرد و ادامه داد: قبل از برگزاری این نشست باید با تشکیل کارگروه، دستگاه‌های موفق و ضعیف در موضوع سرمایه‌گذاری و مولدسازی مشخص شود.

وی در ادامه با تشریح کارهای انجام شده در گیلان در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم افزود: حدود ۳۰۰ واحد نیمه فعال و تعطیل در این استان احیاء شد و در حال رسیدن به نقطه مطلوب هستیم.

عباسی با بیان اینکه گیلان در موضوع زنجیره ارزش شرایط خوبی دارد اما باید بیشتر کار شود، افزود: در زنجیره ارزش کارهای خوبی در حوزه کشاورزی استان از جمله چای در حال انجام است اما باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان در ارتباط با سرمایه‌گذاری و مولدسازی گزارش دادند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز