خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد؛

توزیع ۴۰ سری جهیزیه میان زوج های جوان مددجوی بهزیستی قزوین

توزیع ۴۰ سری جهیزیه میان زوج های جوان مددجوی بهزیستی قزوین
کد خبر : ۱۴۸۷۸۲۴

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در راستای کمک به تشکیل خانواده با کمک خیرین ۴۰ سری جهیزیه میان زوج های جوان مددجوی تحت پوشش بهزیستی قزوین توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی دهباشی پور در مراسم توزیع جهیزیه میان زوجه‌های در آستانه ازدواج خانواده های مددجوی بهزیستی در محل واحد تولیدی کاغذ دیواری دکورا در قزوین اظهار داشت: جامعه هدف بهزیستی به دلیل محرومیت‌ها و محدودیت‌ها و نیازمندی بیش از حد در تامین جهیزیه خود مددجو و یا فرزندان خود دچار مشکلات جدی هستند.

وی افزود: گاهی اوقات محدودیت و مشکلاتی در پرداخت تسهیلات به مددجیوان وجود دارد که مانع ازدواج زوج های جوان این خانواده ها می شود لذا کمتر کسی ضامن این افراد می شود و چون از پرداخت اقساط هم باز می مانند با چالش های جدی در مسیر ازدواج روبرو می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: امروز ما با کمک خیرین و واحد مشارکت مردمی بهزیستی قزوین توانستیم ۴۰ سری جهیزیه میان زوج های جوان مددجوی بهزیستی قزوین توزیع کنیم.

این مدیر یادآورشد: بهزیستی استان قزوین امروز ۴۰ سری جهیزیه را تهیه کرده و میان زوج های جوان مددجوی بهزیستی توزیع می کند تا زوج های جوان با دغدغه کمتری زندگی خود را آغاز کنند.

وی اضافه کرد: هر سری جهیزیه شامل 12 قلم کالای اساسی از جمله یخچال، اجاق گاز، فرش ماشینی، لوازم آشپزخانه، ماشین لباسشویی و سایر لوازم است که هر سری جهیزیه 26 میلیون تومان ارزش دارد.

دهباشی پور تصریح کرد: این جهیزیه ها میان مددجویان جوانی که در دهک های یک تا پنج هستند توزیع می شود و به صورت عادلانه در همه شهرستانهای استان توزیع شده است.

وی گفت: از سوی بهزیستی ۷۰۰ میلیون تومان و محل مشارکت های مردمی ۳۴۰ میلیون تومان برای خرید جهیزیه هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: در سال قبل هم ۴ سری جهیزیه توزیع شد که با همکاری اوقاف ۳ مورد به مبلغ ۶۰ میلیون تومان و یک مورد توسط خیر به مبلغ ۴۶ میلیون تومان اهدا شد. 

دهباشی پور گفت: از حمایت های استاندار محترم، آقای فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور، خیرینی که در این عرصه به ما کمک کردند و هزینه ها را تامین کردند تا بتوانیم حامی مددجویان جوان باشیم و آنها را در مسیر تشکیل خانواده حمایت کنیم.

دهباشی پور اظهارداشت: این هزینه ها با مشارکت خیرین، موسسه خیریه و بنیاد مستضعفان و استانداری توانستیم 12 قلم کالای اساسی شروع یک زندگی را تامین کنیم.

وی گفت: 128 زوج جوان در آستانه ازدواج در بهزیستی داریم که تعد ادی در سال گذشته با تامین جهیزیه حمایت شدند و امیدواریم امسال هم با کمک خیرین بتوانیم لوازم زندگی چند زوج جوان دیگر را تامین کنیم.

دهباشی پور تصریح کرد: خوشبختانه بنیاد خیریه سادات با کمک حامی معلولان پای کار آمدند و مبالغ زیادی را متقبل شدند تا این جهیزیه ها تامین شد.

دهباشی پور در ادامه در خصوص تامین سرپناه مددجویان هم اظهارداشت: تعهد بهزیستی استان ساخت 315 واحد مسکونی بود که اعتبارات آن تامین شده ولی مشکل اساسی ناتوانی افراد در پرداخت هزینه های آورده اولیه است که باید خیرین در این عرصه مشارکت بیشتری داشته باشند تا این کار مهم محقق شود.

وی بیان کرد: با دستور اکید رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی هیچ مددجویی به خاطر نداشتن سهم آورده در بخش مسکن حذف نشده و امیدواریم این کار بزرگ در دوره ریاست جمهور جدید هم پیگیری شده و این حق مددجویان محفوظ بماند تا همه جامعه هدف بهزیستی صاحب خانه شوند.

دهباشی پور افزود: با کمک گروههای جهادی تعمیر واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی را آغاز کرده ایم و قرار است در بخش ساخت مسکن نیز با کمک این نیروها وارد شویم تا هزینه های ساخت کاهش یابد.

این مسئول یادآورشد: در استان قزوین 29 هزار مددجو در حوزه توانبخشی و در 5500 خانوار در عرصه اجتماعی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

در ادامه از خیرین مشارکت کننده در امور بهزیستی هم تجلیل شد.

توزیع جهیزیه مددجویان بهزیستی با همکاری  شرکت تعاونی تامین نیاز وانت داران استان قزوین انجام شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز