خبرگزاری کار ایران

یک مسئول حوزه شهری خبر داد؛

جمع آوری هفت هزار تن پسماند عفونی روزانه در قزوین

جمع آوری هفت هزار تن پسماند عفونی روزانه در قزوین
کد خبر : ۱۴۸۷۰۹۲

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: هفت هزار تن پسماندهای عفونی عادی شده روزانه از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان جمع آوری می شود.

به گزارش ایلنا در قزوین، مهدی امینی با اعلام این خبر گفت: پسماندهای عفونی سال‌های گذشته در یک سایت مشترک با زباله‌های دیگر دفن می شد، اما با توجه به موضوعات زیست محیطی، سایت مجزایی برای دفن بهداشتی این زباله ها اختصاص یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در خصوص بی خطرسازی پسماندهای عفونی در استان قزوین، یادآور شد: شرکت عصر صنعت کاسپین با یک دستگاه و با یک سوم ظرفیت خود به بی خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان و درمانگاه های استان اقدام می کند.

امینی از احداث لندفیل بهداشتی و مهندسی پسماندهای عفونی عادی شده برای نخستین بار در استان قزوین خبرداد و گفت: این لندفیل بهداشتی و مهندسی با مساحت هفت هزار و ۷۰۰ متر و با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد ریال در دست احداث است و به زودی بهره برداری می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه زباله های استان قزوین بیش از ۱۰ سال در لندفیل شماره یک جمع آوری می‌شود، ادامه داد: احداث لندفیل شماره ۲ پاکسار با بودجه یک هزار میلیارد ریال و با حجم خاکبرداری ۵۸۰ هزار مترمکعب هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امینی همچنین یادآور شد: ۲ خط ۲۵۰ تنی برای ارتقا پردازش زباله استان قزوین تا یک هزار تن در سایت پاکسار در دستور کار قرار دارد و پس از واگذاری به بخش خصوصی احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه سازمان به لحاظ قانونی در خصوص جمع آوری زباله های عادی مسئولیت دارد، تشریح کرد: هم اکنون با دستور اداره کل حفاظت محیط زیست، عادی سازی زباله های صنعتی برعهده تولیدکننده و صنعتگران است، اما بعضی از صنایع توان عادی سازی زباله های شیمایی را ندارند که شرکت عصر صنعت کاسپین این مسوولیت عادی سازی و دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی و شیمیایی را نیز بر عهده دارد.

امینی خاطرنشان کرد: روزانه سه تن پسماندهای خشک از مبادی تولید جمع آوری می شود که نسبت به ۶ ماه گذشته رشد ۷۰ درصدی داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از شهروندان خواست تا در کاهش تولید زباله مشارکت بیشتری داشته باشند و به تفکیک از مبدا همت گمارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز