خبرگزاری کار ایران

در پانزدهمین کنفرانس عمومی سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی؛

نقش شیراز در مناسبات سازمان‌های بین‌المللیِ مدیریت شهری، تعیین کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۸۰۲

قائم‌مقام شهردار شیراز ضمن حضور در پانزدهمین کنفرانس عمومی سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی (OICC) گفت: شیراز نقش تاثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای در سازمان‌های بین‌المللی حوزه مدیریت شهری ایفا می‌کند.

به گزارش ایلنا، آرش فرج‌زاده با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان تنها کلان‌شهر ایرانی عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی، عضو هیئت‌مدیره متروپلیس، اولین مشارکت شهرداری شیراز را در رویدادهای OICC حضوری تاثیرگذار و اثربخش توصیف کرد.

این مقام ارشد شهری، انتخاب شهرداری شیراز را به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی کنفرانس گواهی بر این موضوع دانست و گفت: این کمیته وظیفه جمع بندی مباحث تخصصی، تصمیم‌گیری در خصوص پیشنهادات مطرح شده حین همایش و‌ نگارش بیانیه پایانی را بر عهده داشت.

فرج‌زاده تأکید کرد: حضور فعال و تأثیرگذار در مجامع جهانی، که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، از برنامه‌های مهم این دوره مدیریت شهری است.

وی اضافه کرد: اولین اقدام شهرداری برای حضور فعال در این رویداد، مکاتبه شهردار شیراز با همتای خود در قونیه، شهر میزبان و دبیرخانه سازمان در جده عربستان سعودی و‌ تأکید بر لزوم تبدیل کنفرانس عمومی OICC به عرصه‌ای برای محکومیت اقدامات جنایت‌کارانه اسرائیل بود.

قائم‌مقام شهردار شیراز با قدردانی از حمایت دبیرخانه، شهر میزبان و همراهی سایر اعضا برای تحقق موضع‌گیری صریح سازمان علیه رژیم صهیونیستی گفت: سه بند از ۱۱ بند بیانیه پایانی که با مشارکت شهرداری شیراز تدوین شد، مستقیما در خصوص تحولات غزه، محکومیت «جنایات» اسرائیل، تاکید بر خاتمه سریع و بی قید و شرط جنگ افروزی های این رژیم و لزوم همبستگی و ترغیب شهروندان برای تحریم کالاها و خدمات افراد، نهادها و سازمان‌های مرتبط با اسرائیل بود.

این مقام ارشد مدیریت شهری ابراز امیدواری کرد: عزم راسخ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برای ارتقای جایگاه بین‌المللی این شهر، در کنار هم افزایی و تعامل سایر نهادهای ذی‌ربط، موجب استمرار ایفای نقش به عنوان بازوی توانمند کشور در حوزه دیپلماسی عمومی و ترسیم افق‌های جدیدی در این عرصه شود.

بر اساس این گزارش، پانزدهمین کنفرانس عمومی سازمان پایتخت ها و شهرهای اسلامی با مشارکت مقامات بیش از ۳۰ شهر از کشورهای اسلامی، سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز و شامگاه چهارشنبه، بیست و ششم با قرائت بیانیه پایانی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز