خبرگزاری کار ایران

اهدای عضو در البرز جان بیش از 300 نفر را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۴۷۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از نجات بیش از 300 بیمار با اهدای عضو خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، امیرعباس واعظی به مناسبت هفته ملی اهدای عضو مورخ 24 الی 30 اردیبهشت ماه و فرهنگ سازی اهدای عضو، اظهار کرد: در سال 1402 ،  82 خانواده البرزی اعضای بدن بیمار مرگ مغزی شده خود را به بیماران نیازمند پیوند اهدا کردند که این نشان از رشد فرهنگ اهدای عضو در البرز است.

وی افزود: در سال 1401 این آمار 47 مورد بود ولی در سال 1402 با رشد 70 درصدی تمایل مردم به اهدای عضو و ترویج این  فرهنگ انسان دوستانه و خداپسندانه همراه بوده است.  

واعظی ادامه داد: بیمار مرگ مغزی شده بسته به شرایط می تواند 8 عضو از بدن را اهدا کند اما شرایط فرد گیرنده برای اهدا نیز مهم است. در سال گذشته با اهدای عضو، زندگی حدود 300 نفر نجات داده شده که شامل پیوند قلب، کلیه، ریه و... بوده است.

وی  در ادامه گفت: شناسایی بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام می شود و تایید مرگ مغزی بیمار مراحل مختلفی دارد و بعد از تایید مرگ مغزی صحبت با خانواده‌ها جهت این کار خداپسندانه آغاز می شود.

 معاون درمان افزود: برای تمام افرادی که ساکن البرز بودند و اهدای عضو کرده‌اند، یک قطعه‌ای به نام نام‌آوران در نظر گرفته شده که این افراد به طور جداگانه در این قطعه دفن می‌شوندکه هم شان و منزلت آنها حفظ شده و هم شناخته شوند.

وی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان البرز هر سال در این ایام در قطعه نام آوران با حضور خانواده‌های این عزیزان مراسمی برگزار می‌کند و یاد و خاطره آنها گرامی و از این اقدام فداکارانه آنها و خانواده‌هایشان تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز