خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس:

امید آفرینی از نقش های اصلی روابط عمومی دستگاه ها است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۱۴۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ابرپروژه دولت ، ارتقای اعتماد مردم است و راهبرد آن ایمان و امید است و حق نداریم ناامیدی را گسترش دهیم و دشمن در تلاش است از ظرفیت رسانه علیه مردم استفاده کند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل قزل سفلی در جمع مدیران و اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان فارس، گفت: کار روابط عمومی ها کار سخت و طاقت فرسایی است و با امکانات کم، مجاهدت می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه نقش حداقلی روابط عمومی، اطلاع رسانی است، توصیف کردن، توجیه کردن عملکرد سازمانی روابط ها جز نقش حداقلی است، گفت: نقش حداکثری این است که در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های سازمان خودتان نقش داشته باشید.

قزل سفلی با تاکید بر اینکه روابط عمومی آینه عملکرد سازمان است ، افزود: تبیین گری ، تحلیل گری و بررسی عملکردها نقش دیگر شماست که رسانه های جمعی در این راه باید کنار شما باشند و ارتباط باید به صورت دو سویه باشد.

وی گفت: روابط‌عمومی ها شان زیادی باید برای مخاطب در نظر بگیرند ، در نقش حداکثری وظیفه تبیین دستاوردها و فعالیت ها را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ظرفیت ها استان فارس، ظرفیت بی بدیلی در حوزه رسانه ها دارند ، تاکید کرد: رسانه های فارس علاقمندند در تعامل به پیشرفت استان کمک کنند و نقد دلسوزانه دارند.

قزل سفلی گفت: اگر مدیری در یک سازمانی از این ظرفیت نخواهد استفاده کند، آن مدیر مشکل دارد و این مهم را باید قدر بدانیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: ابرپروژه دولت، ارتقای اعتماد مردم است و راهبرد آن ایمان و امید است و حق نداریم ناامیدی را گسترش دهیم و دشمن در تلاش است از ظرفیت رسانه علیه مردم استفاده کند و بین داشته ها مردم و خواسته ها آنان فاصله ایجاد کند و اگر در این میان ما خوب تبیین نکنیم و دشمن به هدفش می رسد.

وی با اشاره به اینکه امروز صهیونیست ها امید به گنبد آهنین ندارند گفت: ما با موشک نقطه زن آنان را ناامید کردیم و امروز باید با نقطه زنی رسانه ای باعث عقب نشینی دشمن شویم.

قزل سفلی گفت: هرجا با مردم شفاف و صادق بودیم، مردم کمک کردند ، در کرونا و جنگ مردم کمک کردند ، ما مشکلات داریم مردم همراهی میکنند به شرطی که با آنان صادقانه رفتار کنیم و این مسیر را ارتقای امید آفرینی و اعتماد سازی را باید توسط روابط عمومی ها و رسانه ها شکل دهند.

وی گفت: هر فصل مدیران کل ، یک نشست صمیمی گفتگو محور با رسانه ها داشته باشند و مدیران باید در این رابطه ارزیابی شوند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: الان زمین جنگ ، در فضای مجازی و رسانه هست؛ بنابراین وظیفه داریم با تحلیل پیچیدگی شرایط؛ بسوی امید آفرینی حرکت کنیم.

 امید آفرینی از نقش های اصلی روابط عمومی دستگاه ها است

لزوم مردمی‌سازی روابط‌عمومی‌ها در جنگ شناختی ضرورتی گریزناپذیر

مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز گفت: در شرایطی که با وجود پلت‌فرم‌های متعدد در شبکه‌های مجازی هر فرد می‌‌تواند یک رسانه در اختیار داشته باشد و روایت‌های متفاوت و گوناگونی از تمام موضوعات، اتفاقات و حقیقت‌ها منتشر کند، مسئولیت‌های روابط‌عمومی‌ها پیش از پیش بیشتر و حساس‌تر می‌شود.

محمدرضا طاهری خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در یک مرحله گذار قرار گرفته‌ایم و گستردگی فضا‌های مجازی و گردش اطلاعات باعث شده است از بمباران اطلاعاتی فراتر برویم و وجود شبکه‌های متعدد باعث شده است تمام افراد هر اتفاقی را با دیدگاهی که دارند خوانش و روایت کنند.

طاهری ادامه داد: تغییرات انجام‌شده در حوزه‌های مذکور و در سال‌های گذشته به‌سبب وجود فضای مجازی باعث شده است روابط‌عمومی‌ها در مرکز و پل ارتباطی میان مردم قرار بگیرند.

مدیر خبرگزاری ایلنا در استان فارس تصریح کرد: در زمان حاضر جنگ شناختی باعث شده است وارونگی افکار عمومی بسیاری از اتفاقات مهم سازمان‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد و بعضاً اطلاع‌رسانی ارگان‌ها و‌ سازمان‌ها را با مشکل مواجه می‌کند که در این شرایط که رسانه‌ها نقش جدیدی به خود گرفته و بعضاً به حکمران تبدیل شده‌اند، اولویت‌های سازمان‌ها را تا حدودی تعیین می‌کنند و روابط‌عمومی‌ها در واقع پل ارتباطی مردم و مسئولان قرار گرفته است که نقش روابط‌عمومی‌ها را پیش از پیش حساس و پررنگ‌تر کرده است.

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان فارس نیز در این جلسه گفت: متأسفانه، در زمان حاضر ساختار مناسب، بانک اطلاعاتی منسجم جهت دعوت و هماهنگی برای حضور رسانه‌ها در جلسات، انتشار اخبار، تهیه گزارش و برگزاری نشست‌های خبری وجود ندارد، فلذا ارتباط بین رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌هابا چالش‌های متعددی روبه‌روست.

محسن جوادی آزاد با بیان اینکه جهت رفع این معضل و تسهیل در تعاملات بین روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها، تشکیل یک تشکل منسجم از رسانه‌ها در استان فارس ضروری به‌نظر می‌رسد، افزود: این تشکل می‌تواند با ایجاد یک ساختار نظام‌مند، زمینه را برای همکاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها فراهم آورد.

جوادی آزاد همچنین مزایای تشکیل این تشکل را دعوت آسان و هدفمند از رسانه‌ها اعلام کرد و افزود: لیست کاملی از تمامی رسانه‌های استان فارس، به‌همراه اطلاعات تماس آنها در اختیار روابط‌عمومی‌ها قرار خواهد گرفت. این امر، دعوت از رسانه‌های مرتبط با موضوعات مختلف را به‌طور آسان و هدفمند امکان‌پذیر می‌سازد.

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با اشاره به هماهنگی و انسجام در انتشار اخبار بیان کرد: با تشکیل این تشکل، می‌توان نسبت به زمان‌بندی و هماهنگی در انتشار اخبار اقدام کرد و این امر از تداخل و پراکندگی اخبار جلوگیری و به تمرکز بیشتر مخاطبان روی رویداد‌ها کمک خواهد کرد.

وی همچنین تسهیل در تهیه گزارش را یادآور شد و گفت: با ایجاد ارتباطات منسجم بین روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها، فرآیند تهیه گزارش توسط خبرنگاران تسهیل خواهد شد.
برگزاری منظم نشست‌های خبری: این تشکل می‌تواند با برنامه‌ریزی و برگزاری منظم نشست‌های خبری، زمینه‌ای را برای تبادل نظر و تعامل مستقیم بین مسئولان و اصحاب رسانه فراهم آورد.

جوادی آزاد اظهارکرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی با تشکیل این تشکل، می‌توان از ظرفیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی استان فارس به‌طور بهینه در جهت اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار و رویداد‌ها استفاده کرد؛ لذا از تمامی روابط‌عمومی‌های استان فارس تقاضا می‌شود جهت تشکیل این تشکل منسجم، با ما همکاری و مساعدت کنند.

زهرا عسکری مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی و سردبیر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در استان فارس نیز از عدم پاسخگویی مدیران دستگاه‌ها و روابط عمومی‌ها انتقاد کرد و و با ابراز گلایه گفت: تا زمانی که روند یک‌طرفه از سوی مدیران روابط عمومی استان دنبال شود رسانه و دستگاه‌ها در راستای اهداف خود موفق نخواهند شد.

 مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز هم با تصریح بر اینکه روابط‌عمومی‌ها در صف جهاد تبیین، روایت‌اول و اطلاع‌رسانی هستند لذا آن‌ها نباید دغدغه نیروی انسانی متخصص و تجهیزات را داشته باشند.

امین‌آبادیان در ادامه موضوع سرعت را مورد اهمیت خواند و اضافه کرد: اهمیت نقش جایگاه روابط عمومی برای مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه مشخص شود.

 مدیرخبرگزاری تسنیم در استان فارس نیز گفت: برگزاری چنین جلساتی از سوی استانداری فارس بایستی تداوم داشته و مستمر باشد لذا خروجی لازم را هم به‌همراه داشته باشد و در حد شعار و تبلیغ نباشد.

میلاد امیری‌نژاد با بیان اینکه اهمیت جهاد تبیین در سخنان مقام معظم رهبری کاملاً مشخص است، ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها مکلف به بیان خدمات دولت و حقایق هستند و بایستی ارتباط خود را با رسانه‌ها حفظ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز