خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

هزینه جرایم رانندگی برای رعایت قوانین باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۱۱۸

استاندار قزوین گفت: هزینه جرایم رانندگی برای رعایت قوانین و مقررات رانندگی بازدارنده نبوده و بایستی این میزان افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه در همایش "کاهش تصادفات با مشارکت مردمی" که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع کاهش تلفات رانندگی یکی از موضوعات قابل توجهی است که چندین متغیر از جمله راه، جرایم و رعایت مقررات در این زمینه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در این رابطه و در حوزه راه، اقدامات قابل توجهی در زیرساخت بزرگراه و آزادراه های استان قزوین به انجام رسیده اما کیفیت خودروهای تولیدی در حوادث و تلفات رانندگی همچنان تاثیرگذار است.

این مسئول افزود: یکی از موضوعات مهم دیگر رعایت فاصله طولی از سوی رانندگان در جاده ها است که این موضوع توسط سامانه پلیس راه در قزوین به تمامی خودورهایی که وارد استان می شوند، پیامک رعایت فاصله طولی ارسال می شود تا رانندگان این مساله را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

اعلایی، قزوین را یکی از استان های پرتردد کشور دانست و تصریح کرد: آمارها همچنان بیانگر این موضوع است که حدود ۲۵ درصد ترددهای سطح کشور از مسیرهای ارتباطی این استان صورت می پذیرد و این موضوع بیانگر آن است که رفع نقاط حادثه خیز باید در دستور کار جدی ما قرار بگیرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: سازمان راهداری با همکاری پلیس راه و مجموعه مدیریتی استان بعضی از دسترسی های غیرمجاز به آزادراه ها را مسدود کرده چرا که منافع عمومی و ملی به خواست یک واحد تولیدی برای ما ارجعیت دارد و انجام اینگونه اقدام نیز از تلفات انسانی جلوگیری به عمل می آورد.

این مسوول، یکی از اولویت های مهم و اساسی استان در حوزه اعتبارات عمرانی را مربوط به حوزه راهداری دانست و گفت: متاسفانه قزوین با وجود ظرفیت های اقتصادی خود، در حوزه راه نابرخوردار است که در این خصوص اعتباراتی از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده تا مناسب سازی های بیشتری صورت گیرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با فاصله گرفتن از شعار و رو آوردن به عملگرایی در جهت مدیریت حوادث رانندگی تلاش کنیم تا اثرگذاری بهتری داشته باشیم.

در پایان این مراسم از رضا محرابی و محرم یوسفلی که باعث نجات جان هموطنان خود شدند و همچنین از مسوولان راهداری و گروه جهادی استان تقدیر و تشکر به عمل آمد و تفاهم نامه ای نیز بین دستگاه های مختلف اجرایی استان مبنی بر توجه ویژه به موضوع حوادث رانندگی امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز