خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد شهید در یاسوج:

سال گذشته ۱۸۰ هزار فرزند ایثارگر و شهید را تبدیل وضعیت کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۵۹۲

بنیاد شهید به مردم واگذار می شود

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکیدکرد که براساس سیاست های راهبردی جدید در این نهاد، قرار است برخی از امور اداری مرتبط با جامعه ایثارگران به مردم و خود ایثارگران واگذار شود و البته سخت ترین پُست سازمانی در این نهاد، مدیرکل بودن یک استان است.

به گزارش ایلنا، پاکدل در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید استان افزود: فقط در حوزه درمان اعتبارات بنیاد شهید امسال به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸۰ هزار فرزند ایثارگر و شهید را تبدیل وضعیت کردیم اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده با مجلس به دنبال آن هستیم تا افرادی را که بعد از سال ۱۴۰۰ استخدام شدند را نیز تبدیل وضعیت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید کشور با اشاره به اینکه تامین اعتبار ۳۰ هزار فرد مشمول بند ج انجام شده است گفت: با ۱۳ دستگاه اجرایی رایزنی انجام شده و حتی تامین اعتبار هم شده است که ۲۰ هزار نفر در آزمون استخدامی فرزندان ایثارگر و شهید ثبت نام کنند.

پاکدل اضافه کرد: به دنبال این هستیم که بنیاد شهید را مردمی کنیم که امورات ایثارگران به خودشان واگذار کنیم.

وی افزود: بعضی از قوانین را بنیاد شهید نمی‌تواند اجرا کند که می‌توان به واردات خودرو اشاره کرد.

پاکدل به مسکن ایثارگران نیز اشاره کرد و گفت: در حال تفاهم نامه هستیم که ایثار‌گران از نهضت ملی مسکن استفاده کنند و این باید شامل تسهیلات با سود کمتر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم به موضوع اشتغال جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: می‌طلبد اقدامات اساسی در این رابطه انجام شود.

هاشمی افزود: بخشی از مراجعه کنندگان ما در استانداری اکثرا ایثارگران هستند که دغدغه اشتغال فرزندان خود را دارند که باید اقدام اساسی در این مورد شود.

وی به درمان خانواده‌های ایثارگران اشاره کرد و گفت: بخشی از مطالبات جامعه ایثارگری رفع شد، اما هنوز یه طور کامل حل نشده است.

وی گفت: جلوی استخدام‌های بی ضابطه از طریق استاندار گرفته شده و از این به بعد هر گونه استخدامی باید سهمیه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در آن لحاظ شود.

حجت الاسلام خرم روز سرپرست جدید بنیاد شهید استان هم با شرح برخی از برنامه‌های پیش روی خود گفت: ما به عنوان امانت دار و حافظ آرمان شهدا در راستای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

پارسیان نژاد مدیر‌کل پیشین بنیاد شهید استان هم گفت: برگزاری جلسات ترویج ایثار و شهادت، افزایش سهمیه استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگر، تامین اعتبار مجتمع رفاهی خدمات ایثارگران به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و ساماندهی ۵۰۰ گلزار شهدا از جمله فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در چند سال گذشته است.

در این مراسم حجت الاسلام خرم روز به عنوان سرپرست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان معرفی و از خدمات رضا پارسیان نژاد مدیرکل پیشین تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز