خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت گیلان اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۷۹۹

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، تیمور پورحیدری اظهار کرد: این پالایشگاه خون توسط شرکت پلاسما درمان فارمد با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی در حال احداث است.

وی همچنین با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۷۰ متر مربع و زیربنای ۷هزار و ۵۰۰ متر در سه طبقه در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: جواز تاسیس صنعتی و پروانه ساخت این پالایشگاه با ظرفیت ۶۵۰ هزار لیتر پلاسما در سال صادر شده است و برای تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ویال دارو با همکاری دو شرکت خارجی احداث می‌شود.

پورحیدری همچنین با اشاره به تاسیس این پالایشگاه در محدوده شهرستان شفت افزود: احداث این پالایشگاه پلاسمای خون سالانه حدوداً ۶۲ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به دنبال خواهد داشت و همچنین با بهره‌برداری از ظرفیت کامل آن ۷۰ میلیون یورو درآمد بالقوه صادراتی برای کشور پیش بینی می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه پروژه مذکور در زمره پروژه‌های ملی بوده تصریح کرد: جهت احداث این پروژه علاوه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است و پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر از هموطنان به صورت مستقیم فراهم شود.

وی از مراحل ساخت سازه اصلی ساختمان، انبار، اتمام سقف اول سازه سخن گفت و افزود: راه اندازی این پروژه ملی باعث رفع نیاز قابل توجه‌ای از بیماران به مشتقات تولیدی این پالایشگاه خواهد شد و دسترسی به این اقلام دارویی مشتق شده را برای فعالان نظام سلامت و بیماران تسهیل خواهد کرد.

گفتنی است؛ پلاسمای مازاد درمان به کشوری که فناوری فرآوری پلاسما و تبدیل داروهای مشتق از پلاسما دارد، ارسال و پس از تبدیل پلاسما به دارو، در نهایت دارو وارد کشور می‌شود.

پلاسمای خون مایعی زرد رنگ و روشن است که حدود نیمی از خون انسان را تشکیل می‌دهد. این ماده برای مبارزه با عفونت، حفظ سطح پی. اچ صحیح خون، کمک به لخته شدن خون و حمل و نقل و دفع مواد زائد از جریان خون، ماده حیاتی محسوب می‌شود و در این رابطه با کمبود حدود ۶۵۰ هزار لیتر پلاسما در کشور روبرو هستیم لذا این کمبود پلاسما منجر به واردات داروهای مشتق از پلاسما شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز