خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران در شورای عالی کار:

واگذاری تصویب دستمزد به مجلس مغایر به سه‌جانبه‌گرایی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۹۶۲

نماینده کارگران هنوز هم مصوبه دستمزد را امضا نکرده‌اند

نماینده کارگران در شورای عالی کار توجه به سه‌جانبه‌گرایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: واگذاری تصویب دستمزد کارگران توسط مجلس که از طرف وزیر کار مطرح شده، با اینکه باری را از دوش ما برمی‌دارد؛ مغایر با اصل سه‌جانبه‌گرایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست تعاملی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با نمایندگان فعلی و منتخب استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین در سالن اجتماعات تامین اجتماعی برگزار شد.

آیت اسدی در این مراسم گفت: سال گذشته سخت‌ترین سال برای جامعه کارگری بود که وضعیت دستمزدها و تورم آن را تایید می‌کند، حداقل می‌شد از وزیر کار طرح سئوال می‌شد که در مجلس اتفاق نیفتاد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین ادامه داد: البته در کمیسیون اجتماعی طرح سئوال شده بود، اما به رئیس کمیسیون انتقاد دارم و نوع برخوردی که شد، کارشناسی نبود.

برای تعیین دستمزد باید صدای کارگر شنیده شود

وی با تاکید بر اهمیت توجه به حال خوب مردم اظهار کرد: اگر دولت به وعده خود عمل نکرد، نمایندگان مجلس باید در این حوزه ورود کنند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به دلیل عدم توافق درباره دستمزد عنوان کرد: مسئولین دولتی اعتقاد دارند افزایش حقوق عامل تورم است و نظر ما عکس آن است، تعیین حقوق باید سه جانبه باشد و حرف کارگر و کارفرما هم شنیده شود.

وی ادامه داد: مصوبه شورای عالی کار درباره دستمزد هنوز هم توسط نمایندگان کارگران امضا نشده؛ چرا که انتظار داشتیم حداقل خواسته‌های ما لحاظ شود؛ البته قبل از این بنا بود افزایش کمتر از 35 درصد باشد که رسیدن به همین میزان هم نتیجه پافشاری و گفت‌‌وگوی نمایندگان کارگران بود.

امنیت شغلی از دغدغه‌های اصلی جامعه کارگری است

اسدی با بیان اینکه تورم در سبد معیشت بیش از ۷۰ درصد بود، عنوان کرد: باتوجه به مبرسری‌هایی که انجام شد سبد معیشت نزدیک به ۲۲ میلیون محاسبه شد، با وجود اینکه از این میزان هم کوتاه آمدیم اما مقدار کمتر هم محقق نشد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین تاکید کرد: لازم است مجلس و دولت همت کنند تا تورم مهار شود چرا که افزایش قیمت‌ها پاسخ‌گوی نیازها نیست.

وی امنیت شغلی را از دیگر مباحث مهم حوزه کارگری دانست و تصریح کرد: کمیسیون تخصصی دولت در این حوزه تصویب شده و باید در مجلس تایید شود.

جایگاه قزوین در حوزه سرمایه‌گذاری قابل ارتقا است

اسدی درباره واحدهای تعطیل عنوان کرد: در استان مشکل واحدهای مختلف حل شد که قابل تقدیر است و چند واحد مشکل‌دار داریم که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قزوین باتوجه به ظرفیت‌های بالایی که دارد می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری افزایش رتبه داشته باشد، هچنین در زمینه مسکن کارگری هم حاضریم استان پایلوت باشیم و در این راستا برنامه‌ها به وزیر ارائه شده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به مصوباتی که در حوزه مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر دغدغه‌های این حوزه رفع نشود به تعطیلی کارگاه‌ها و واحدها منجر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز