خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

کلاس های آموزشی ارتقا مهارت برای کارگران ساختمانی گرگان در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۸۰۷

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: در سال گذشته برای کارگران و استادکاران ساختمانی شهرگرگان کلاس های آموزشی ارتقا مهارت در سطح ۲ و یک برگزار کردیم و در سالجاری هم با جدیدت دنبال می کنیم.

جواد کمیزی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بردیم که بتوانیم مشکلات کارگران ساختمانی را کاهش دهیم که پیگیر بیمه کارگران ساختمانی، پرداخت رایگان فیش بیمه در دفتر انجمن، پیگیری و رفع موانع شرکت تعاونی، برگزاری کلاس های آموزشی ارتقاء مهارت در سطح ۲ و ۱ و ... انجام دادیم.

وی ادامه داد: تدوین و تعیین نرخ پیشنهادی رسته های شغلی صنعت ساختمان، افتتاح هیئت صلح در دفتر انجمن گرگان، تشکیل  شورای صلح و سازش، پیگیری تخصیص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی، مطالبه از نمایندگان مجلس در جهت تصویب اصلاحات ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی دیگر اقدماتی بود که انجام دادیم‌.

کمیزی بیان کرد: کارگران ساختمانی دچار مشکلات معیشتی هستند و این قشر همیشه مشغول به کار نیستند و نیاز به حمایت‌های جدی مسئولین دارند. در همین راستا در سالجاری پیگیر تخصیص وام قرض الحسنه کم‌بهره برای کارگران ساختمانی در گرگان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: حوادث کارگران ساختمانی نسبت به سایر حوادث کاری بیشتر است و بیش از ۵۰ درصد حوادث کارگری در صنعت ساخت و ساز است.

وی خارطرنشان کرد: امروزه بسیاری از کارگران ساختمانی در استان بیمه ندارند و میدانیم یک کارگر ساختمانی برخی ایام هفته را ممکن است در بیکاری مطلق سپری کند. از نمایندگان منتخب مجلس میخواهیم که مشکل بیمه کارگران ساختمانی را حل کنند که تنها روزنه امید برای کارگران ساختمانی داشتن بیمه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز