خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۷۲ درصد از مجروحین چهارشنبه سوری زیر ۱۸ سال هستند

۷۲ درصد از مجروحین چهارشنبه سوری زیر ۱۸ سال هستند
کد خبر : ۱۴۵۸۴۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به نقش خانواده‌ها در پیشگیری از اتفاقات ناگوار برای فرزندان خود، گفت: بیش از ۷۲ درصد از مجروحین چهارشنبه سوری زیر ۱۸ سال هستند.

به گزارش ایلنا، بهرام دلفان روز دوشنبه بیست و یکم اسفند ماه در آیین تجلیل از خیرین جامعه سلامت با اشاره به فرهنگ دیرینه چهارشنبه سوری که پرهیز از هرگونه اقدام خطرناک و آزار دهنده بود، بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهار شنبه سوری را در تضاد با این آیین برشمرد وافزود:سوء استفاده از آیین چهار شنبه سوری همواره زیان های مالی  و جانی غیر جبران ناپذیر برای شهروندان بدنبال داشته  است. 

وی با اعلام این خبر که  ۷۲درصد از  مجروحین چهارشنبه سوری زیر  ۱۸ هستند ، تاکید کرد : خانواده ها باید  فرزندان خود را نسبت به عواقب ناگوار تغییر فرهنگ چهار شنبه سوری به تراژدی چهار شنبه سوزی آگاه سازند تا شاهد بروز اتفاقات ناگوار نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با هشدار نسبت به پیامدهای تلخ حوادث چهار شنبه سوری، گفت: علاوه براینکه سبب تحمیل هزینه بر درمان در بیمارستانها می شود باعث بخطر افتادن سلامت  مردم نیز می شود.

دلفان به نقش ارزشمند خیرین در توسعه، تجهیز و احداث مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: با توجه با اینکه اعتبارات دولتی محدود هستند، لذا مشارکت  خیرین نیک اندیش  می‌تواند یاریگر ما در ارایه خدمات درمانی مطلوب به بیماران باشد.

وی افزود: متاسفانه تعرفه های درمانی ۳۰درصد افرایش یافته ومخارج درمانی ۳۰۰درصد افزایش داشته  و این امر باعث تاخیر در پرداخت کارانه همکاران شده است.

 دلفان افزود: بدلیل منابع مالی محدود، سال گذشته تنها ۴امبولانس به استان اختصاص یافت . در حالی است که طی هفته گذشته ۱۰امبولانس مجهز با اعتبار ۲۳میلیارد تومان توسط علی دولتشاهی خیرلرستانی به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شد.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی در کشور و استان گفت : در گذشته پزشکان پاکستانی و هندی در کشور بیماران  را معالجه می کردند در حالی که امروز در استان لرستان دانشجوی پزشکی هندی و پاکستانی  تربیت می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: از سال ۸۵ تاکنون ۷ هزار عمل قلب باز در مراکز درمانی استان انجام گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز