خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مسیر برندسازی را هموار می‌کند

حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مسیر برندسازی را هموار می‌کند
کد خبر : ۱۴۵۳۴۹۱

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، با اشاره به اینکه بخش خصوصی همواره تلاش می‌کند بازار عرضه و میزان رقابت‌پذیری محصولاتش را گسترش دهد، گفت: حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مسیر برندسازی را هموار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، صمد یوسفی اصل، امروز به مناسبت ۹ اسفند روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نه تنها، الگوی مناسبی را جهت تحلیل رفتار، نگرش و فضای ذهنی مصرف‌کنندگان در اختیار تولیدکنندگان و خدمات‌دهندگان قرار میدهد بلکه ساختار و تمام بخش‌های فضای اقتصادی را در تدوین رویکردها و چگونگی مطابقت با متغیرها جهت بهبود قدرت رقابت‌پذیری و ارتقای کمیت و کیفیت تولید و خدمات یاری خواهد داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، ادامه داد: هر شاخه‌ای از تولید و خدمت، مقصد و مقصود ویژه خودش را دنبال می‌کند به عبارتی، بنگاه‌های اقتصادی و زنجیره‌های ارزش، با غایت رفع نیازهای جامعه شکل میگیرند پس همین درک مشترک می‌بایست، بستری برای حمایت واقعی و هدفمند از طرفین باشد، چرا که فضای اقتصادی دنیای امروز با توجه به وجود بازارهای متنوع و گسترده و ظهور گروه‌های هدف(مصرف‌کنندگان) با خواسته‌ها و سلایق مختلف، نیازمند تبیین مجاری مطلوب و پیوسته است.

وی، تصریح کرد: بخش خصوصی همواره تلاش می‌کند بازار عرضه و میزان رقابت‌پذیری محصولاتش را گسترش و حجم و کیفیت تولیداتش را مطابق با استانداردها و مطالبات بازار پیش ببرد پس بدون تردید در گام‌ نخست برای عقب نماندن از چرخه تولید به جلب اطمینان، رفع دغدغه‌ها و ارایه پاسخ‌های روشن به مشتری بها خواهد داد. چرا که مشتری حق دارد از وجود ضمانتنامه کالا، کیفیت، کمیت، قیمت حقیقی، سلامت محصول، خدمات پس از فروش، تاریخ تولید و انقضا و ... آگاهی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، اضافه کرد: سیاست‌های‌ اقتصادی کشور اگر منتج به عدم انحصار چرخه‌های تولید گردد، هم از تبانی جلوگیری می‌کند و هم موجب تنوع محصولات در بازار میشود و بدین‌ترتیب مصرف‌کنندگان در بازاری آزاد، اجازه انتخاب کالاهای خود از میان چندین کالا با طرح، جنس و برند مختلف را دارند.

 یوسفی اصل، رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را مهمترین ابزار ارزیابی ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌کننده عنوان کرد و افزود: مصرف‌کنندکان بابت محصول و خدمتی که دریافت می‌کنند بهای نقدی می‌پردازند پس دسترسی به کالاهای متنوع و مرغوب، حق طبیعی انها است و در نهایت با داوری صحیح، میزان وفاداری و تعهد مشتری به محصولات، رتبه و جایگاه برندها مشخص خواهد شد.

وی، در پایان اضافه کرد: بخش خصوصی به دنبال افزایش سطح رقابت در بازار است و این مهمترین فاکتوری است که عدالت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و در حق مصرف‌کنندگان نیز اجحاف نخواهد شد. وقتی دولت‌ها سهم زیادی از اقتصاد را در اختیار خود داشته باشند، بازار عرضه و تقاضا به طور طبیعی پیش نخواهد رفت، در حالی که اگر فضای اقتصادی، رقابتی باشد، مجاری صادرات و واردات هموار گردد و تنوع محصولات بیشتر شود، تولیدکننده گزینه‌ای جز رقابت سالم و جلب نظر مصرف‌کننده نخواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز