خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل هلال‌ احمر استان زنجان خبرداد؛

آمادگی هلال‌ احمر برای اسکان در راه ماندگان احتمالی ناشی از کولاک

آمادگی هلال‌ احمر برای اسکان در راه ماندگان احتمالی ناشی از کولاک
کد خبر : ۱۴۵۲۲۱۳

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان آماده اسکان اضطراری در راه ماندگان ناشی از برف و کولاک احتمالی در زنجان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حکمت‌اله هاشمی، شامگاه امروز با اعلام این خبر، افزود: به دنبال هشدار زرد هواشناسی در خصوص بارش باران، وزش باد شدید و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان، تیم های عملیاتی و خانه های هلال در همه مناطق استان در حالت آماده باش برای پاسخگویی به حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان، تاکید کرد: هم اکنون  بیش از ۱۲ پایگاه ثابت و ۲ پایگاه موقت امداد و نجات هلال احمر در  محورهای مواصلاتی استان زنجان با بیش از ۱۰۰ امدادگر و نجاتگر به صورت روزانه  آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی هستند.

وی، گفت:  علاوه بر این هفت مرکز پاسخگویی اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، تیم های واکنش سریع، تیم توانا(بانوان امدادگر) آنست، کوهستان و امدادهوایی نیز آماده باش هستند.

هاشمی اظهار داشت: در کنار این تیم ها جهت پاسخگویی به موقع و سریع به حوادث احتمالی یک فروند بالگرد، یک دستگاه قایق جی مینی و سایر تجهیزات نجات نیز در صورت نیاز در عملیات ها بکار گیری خواهد شد.

وی، یادآور شد: هماهنگی های لازم جهت اسکان احتمالی در راه ماندگان در صورت شدت برف و کولاک انجام و تجهیزات امدادی و بسته های غذایی جهت امداد رسانی به هموطنان نیز آماده شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان، گفت: هموطنان هنگام هشدار  هواشناسی در خصوص وقوع کولاک، بارش برف و باران از صعود به ارتفاعات و ترددهای غیرضروری در جاده‌های ارتباطی استان خودداری کنند.

هاشمی، تاکید کرد:  هلال احمر استان زنجان تا پایان هفته جاری با خروج سامانه بارشی در حالت آماده باش کامل هستند.

 وی، در پایان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز