خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد؛

استفاده از پساپ و باز چرخانی آب الویت‌های اصلی مسئولین استان است

استفاده از پساپ و باز چرخانی آب الویت‌های اصلی مسئولین استان است
کد خبر : ۱۴۴۳۲۳۲

استاندار زنجان، با اشاره به پیگیری‌ها در راه اندازی سد های در حال احداث استان، تاکید کرد: استفاده از پساپ و باز چرخانی آب دراستان الویت و دغدغه مسئولین استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، امروز در جمع خبرنگاران با موضوع تبین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان، با اشاره به وجود مشکلات در سفر دور دوم برای حضور وی با توجه به مسائل امنیتی بوجود آمده در کشور، اظهارداشت: تصمیمات و تعهدات  اعتباری و بودجه ای استان در این سفر حائز اهمیت بوده است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه تخصیص عدد ما در این سفر نسبت به استان‌های دیگر کوچکتر بوده است و استان ما توانسته است آن اعتبار را دریافت کند، ادامه داد: حدود 54 هزار میلیارد تومان برای استان این سفر رهآورد داشته است.

وی، با اشاره به برنامه محور بودن این سفر به استان با محوریت اجرای برنامه های در حوزه آب و راه، گفت: 50 درصد این مبلغ برای این حوزه‌ها اختصاص داده شده است.

استاندار زنجان، با اشاره به اختصاص 150 میلیاردی بودجه به حوزه راه‌های ریلی استان، افزود: 30 میلیارد برای تجهیز پایگاه‌های جاده‌ای نیز از این مبالغ اختصاص داده شده است.

افشارچی، با بیان اینکه تکمیل و تجهیز ورزشگاه زنجان کار زیادی را می طلبد، تصریح کرد: بزودی اقدامات اساسی در این زمینه انجام می شود.

وی، با اشاه به تجهیز و بهره برداری از سد مشمپا در راستای تامین آب پایدار ، افزود: با رفع مشکلات این پروژه این طرح بزودی دوباره راه اندازی می شود که بهره برداری نیز  یکی از مطالبات مرم زنجان است.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به احداث سد بعثت در زنجان، تاکید کرد: با احداث این سد در استای تامین آب شهرستان طارم شاهد رشد و توسعه بیشت از پیش خواهیم بود.

استاندار زنجان، با اشاره اهمیت آب در حوزه کشاورزی برای ایجاد مسائل زیر بنای به مسئولیت دولت، تاکید کرد: بهره وری کشاورزی و جذب سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی جزو وظایف دولت است.

افشارچی، با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش کشاورزی، افزود: اقداماتی نیز در این حوزه با اختصاص بودجه انجام خواهد شد.

وی، استقرار صنایع تبدیلی، احداث جاده ها و راه های بین مزارع ویا تغییر الگوی کشت را طبق برنامه در حال اجرایی شدن عنوان کرد و گفت: استان زنجان در حوزه آموزش و پروش استان مبالغ خوبی را در سفر اخیر رئیسی به زنجان برای ایجاد زیر ساخت های آموزشی و تجهیز ، بازسازی و نوسازی جذب کرده است.

استاندارزنجان، با بیان اینکه میزان این مبالغ بالغ بر 9 همت برآورد می شود، خبر از  ساخت و بهره بردرای از تصفیه خانه پساپ و پسماند های محصول زیتون در شهرستان طارم داد.

وی، با تاکید بر اینکه تا حصول اطمینان از شناسایی، بررسی و پیگیر ی مسائل استان این مسائل رسان‌ ای نمی‌شود، ادامه داد: تامین منابع آب پایدار در استان و کشور جزو الویت ها ی مسئولین است.

افشارچی، با اشاره به اتخاذ تدابیر خاص در خصوص مدیریت مصرف بهینه آب در استان از طریق یک واحد تولیدی در زنجان، گفت:  این واحد تولیدی با رعایت الگوی مصرف و استفاده از تجهیزات شاهد روند کاهشی مصرف آب از 5هزار مترمکعب به 4 هزار متر مکعب بوده است.

به گفته افشارچی، استان در حوزه کشاورزی بیشترین مصرف آب را دارد.

استاندار زنجان، با تاکید بر اینکه ضروری است مسئله تامین آب بعنوان یک مسئله اصلی و گفتمان مسئولین و مردم در بیایید، اضافه کرد: در آینده در راستای تامین آب از طریق بهره بردرای از سد های در حال احداث اخبار خوبی را خواهیم داشت.

 

استفاده از پساپ و باز چرخانی آب الویت‌های اصلی مسئولین استان است

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز