خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی استانداری فارس:

بخشی از چالش ها و گرفتاری های فعالین اقتصادی در درون استان است

بخشی از چالش ها و گرفتاری های فعالین اقتصادی در درون استان است
کد خبر : ۱۴۳۰۵۲۷

باید رویکردهای گذشته را اصلاح کنیم

به اعتقاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بخشی از چالش ها و گرفتاری های فعالین اقتصادی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند در درون استان و شهرستان است و نوید داد: بخشی از مشکلات درون استان را با نگاه توسعه ای اقتصادی و با حضور مدیران، فرمانداران و همه ذینفعان حل و فصل خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، حسن شیخ‌نیا در سومین همایش سرمایه‌گذاری منطقه ای و شهرستانی به میزبانی شهرستان جهرم، با تاکید بر اینکه تنها راه عبور از این مشکلات از بخش اقتصاد و تولید می‌گذرد، گفت: اگر به دنبال ایجاد فرصت هستیم باید رویکردهای گذشته را اصلاح و در جهت فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های بی بدیل سرمایه‌گذاری گام برداریم.

وی معتقد است بخشی از عقب ماندگی‌های فارس رویکردی است که در ذهن ما شکل گرفته است و ادامه داد: این رویکردها باید در سیستم، نظام اداری اصلاح شود و در آنجایی که این فرصت ها مغفول مانده باید مدیران شهرستان و مدیران استانی حضور داشته باشند و به آن ورود کنند.

شیخ‌نیا  با اشاره به اینکه در همایش‌های چهارم و پنجم سرمایه گذاری نقیصه های همایش های گذشته را برطرف خواهیم کرد، تاکید کرد: همایش های سرمایه گذاری در نقاط مختلف فارس باید با حضور همه مسئولان برگزار شود.

وی تصریح کرد: فارس دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی است اما آنطور که باید از آن استفاده نشده است؛ همچنین از ظرفیت سرمایه گذاران ایرانی و استان فارسی که در حوزه خلیج فارس ساکن هستند و علاقمند به سرمایه گذاری در این استان و شهرستان هستند نتوانستیم به خوبی بهره ببریم چرا که گره هایی در سیستم و نظام اداری وجود دارد.

وی بیان کرد: در این همایش قصد داریم به سوالاتی در خصوص سرمایه گذاری زیربنایی که در طول دهه‌های اخیر در استان بویژه شهرک صنعتی و مناطق ویژه شاهد آن بوده ایم و اینکه آیا این سرمایه گذاری ها توانسته اند حق مطلب در این شهرستان را ادا کنند، پاسخ دهیم.

شیخ‌نیا به بخشی از مزیت‌های خدادادی این استان اشاره کردو افزود: امروز برای برطرف کردن بخشی از مشکلات گام برداشته ایم وامیدواریم همه مسئولان در بخش‌های اداری کمک کنند تا این اتفاق تسریع یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر 20 جلسه با وزرا، معاونین وزرا و بانک‌های مختلف برگزار شده است، اظهارداشت: این نوید را می‌دهیم تمامی مسائلی که در استان وجود دارد تقویت و حل خواهد شد و در این فرصت کوتاه مستلزم همراهی، پیشنهادات و نقطه نظرات با حضور مدیران و فرمانداران هستیم.

شیخ‌نیا  با اشاره به اینکه فارس استان نگینی است ؛ خاطرنشان کرد: فارس در حوزه کشاورزی رتبه ۱ و ۲ کشور  را داراست؛ در بخش معدن بهترین معادن را دارد اما همه این‌ها مستلزم کمک همه مسئولان  است و باید تلاش شود بسترهای تصمیم گیری کوتاه و بروکراسی اداری به حداقل برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس عنوان کرد: باید دستگاه  ها مکلف شوند به اجرای قوانین و مقررات ؛ دستگاه‌هایی که می‌توانند به ایجاد آرامش و نشاط رونق بخش‌های مختلف کمک کنند پای کار بیایند تا حداقل بروکراسی در چهارچوب مقررات با تشریفات اداری انجام شود.

به گزارش ایلنا، سومین همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای و شهرستانی با حضور مدیران، فرمانداران، نمایندگان و سرمایه گذاران شش شهرستان کوار، خفر، فیروزآباد، زرین دشت، قیرو کارزین و به میزبانی شهرستان جهرم در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز