خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان:

اصلاح قانون در جهت کمک به معیشت کارگران باشد

اصلاح قانون در جهت کمک به معیشت کارگران باشد
کد خبر : ۱۴۲۰۵۳۳

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: اصلاح قانون کار باید در جهت کمک به معیشت و زندگی کارگران باشد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست که هزینه اصلاح قانون کار را کارگران بدهند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا امینی، در نشست خبری به مناسبت سالروز تصویب قانون کار اظهار کرد: هر ساله ۲۹ آبان را به‌عنوان سالروز تصویب یک قانون مهم گرامی می‌داریم، قانون کار بعد از قانون اساسی یکی از مهم‌ترین قوانین کشور محسوب می‌شود و بر زندگی بسیاری از مردم تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: قانون کار در کشورهای مختلف دنیا مورد توجه است چون بر جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی تأثیرگذار است، اجرای عدالت مهم‌ترین رکن قانون است و کارگران همواره خواستار اجرای عدالت هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان اضافه کرد: اسلام همواره بر حفظ جایگاه و رعایت حقوق کارگران اهمیت می‌دهد، پیامبر اسلام همواره در رفتار و کلام خود بر رعایت حقوق کارگران تأکید داشتند و این نشان‌دهنده جایگاه والای کارگران است.

وی با بیان اینکه کارگر، کارفرما و کارگاه اجزا قانون کار هستند، تأکید کرد: مسئولان کشور نیز همواره بر حفظ حقوق کارگران تأکید دارند، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز نگاه ویژه‌ای به جامعه کارگری دارند، قانون کار یک قانون آمره است یعنی توافق بر خلاف آن جایز نیست و باید به این قانون عمل کرد.

امینی افزود: هرگونه اصلاح در قانون کار باید در راستای تقویت این قانون به نفع جامعه کارگری باشد، کارگران نیاز به تأمین امنیت جانی و شغلی دارند، محیط کار باید سالم باشد و حداقل‌های زندگی کارگران تأمین شود، امروز کارگران ساختمانی ما حدود هفت درصد شاغلین کشور را تشکیل می‌دهند اما ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار متعلق به کارگران ساختمانی است و متأسفانه بسیاری از این کارگران از بیمه حداقلی هم محروم هستند که مشکل بزرگی محسوب می‌شود.

وی گفت: اصلاح قانون کار باید در جهت کمک به معیشت و زندگی کارگران باشد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست که هزینه اصلاح قانون کار را کارگران بدهند؛ چون ظلم در حق این قشر زحمت‌کش است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز