معاون استاندار فارس خبرداد؛
ممانعت از فعالیت مترجمان سلامت بدون مجوز
نظارت استان بر فرآیند حضور گردشگر سلامت از زمان ورود به مبادی تا پایان درمان
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به طرح ساماندهی مترجمین حوزه سلامت، گفت: در شورای راهبردی گردشگری سلامت برای تمام مدت حضور گردشگر سلامت در فارس برنامه ریزی شده و به زودی نیز از فعالیت راهنمایانی که کارت و مجوز فعالیت ندارند ممانعت میشود.
به گزارش ایلنا، محمد فرخ زاده در نشست گردشگری سلامت جنوب و جنوب شرق کشور که در شیراز برگزار شد، افزود: از سال گذشته مترجمان و تسهیل گران سلامت فارس در طرح ساماندهی و صدور کارت مجوز فعالیت شرکت کرده و دورههای آموزشی را گذراندهاند.
فرخ زاده خاطر نشان کرد: در کمیته گردشگری سلامت که دو هفته یک بار با حضور نمایندگان پنج وزارت خانه دستاندرکار گردشگری سلامت در این معاونت تشکیل می شود مشکلات و راهکارهای توسعه به صورت چالشی مطرح و تاکنون با همکاری همه دستگاه ها منجر به تصمیمات موثری برای استان شده است.
وی افزود: خروجی این تصمیمات به صورت فصلی با حضور استاندار فارس در شورای راهبردی گردشگری سلامت به تصویب نهایی میرسد و تمام فرایند حضور گردشگر سلامت از زمان حضور در مبادی ورودی هوایی و زمینی تا پایان درمان و خروج از کشور به دقت بررسی و برای آن برنامه ریزی لازم صورت میپذیرد.
فرخ زاده اشاره ای هم به ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز بند ب در این حوزه داشت و گفت: پس از خراسان، فارس با تشکیل انجمن حرفه ای گردشگری سلامت در حال تدوین برنامه و استراتژی حضور موثر بخش خصوصی در مسیر توسعه این صنعت است.
وی با تاکید بر بالا بودن میزان اشتغال در حوزه گردشگری سلامت به معرفی بازارهای هدف و جدید در جهت گیری های آینده و طرح توسعه این صنعت اشاره کرد.
فرخ زاده رشد بیمارستانهای دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی (ipd) از ۸ به ۱۸، راه اندازی خط تلفن گویا برای بیماران خارجی در مرکز پایش مراقبتهای درمانی (MCMC) علاوه بر زبان فارسی، به زبانهای عربی و انگلیسی، جلسات مستمر با سفرای کشورهای هدف حوزه سلامت، پیشرفت قابل توجه در زیر ساخت های شهر سلامت، طرح توسعه بیمارستان پیوند، بیمارستان رسول اعظم و تخصیص زمینهای شهر دانشگاهی را از دستاوردهای توسعه گردشگری سلامت در فارس دانست.
معاون استاندار فارس در پایان برخی موانع و مشکلات توسعه این صنعت از جمله طولانی بودن فرآیند درمان، عدم رعایت حقوق گردشگران سلامت، گرانی برخی تجهیزات، نرخ های دو گانه و چندگانه درمان و تبلیغات نامنظم را برشمرد و تاکید کرد باید با رفع این مشکلات بهترین نوع خدمات را ارائه بدهیم و نجات جان بیماران و میزان رضایت مندی آنها بهترین پاداش برای تلاش ها در این حوزه است.