خبرگزاری کار ایران

ایلنا از یزد گزارش می دهد؛

کمبود معلم و کتاب با گذشت یک ماه از سال تحصیلی/برخی مدارس مدیر و معاون هم ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۴۲۷

بیش از یک ماه از سال تحصیلی گذشت و برخلاف گفته مسئولان آموزش و پرورش هنوز برخی کلاس‌های یزد معلم ندارند و برخی دانش‌آموزان از کتاب درسی بی بهره هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، موضوع کمبود نیروی انسانی و بازنشستگی در آموزش و پرورش به یک بحران جدی تبدیل شده است و حالا والدین نیز نگران این وضعیت هستند چراکه تعداد معلمان موجود و نیروهای ورودی‌ جدید به مدارس، کفاف نیاز آموزش و پرورش را نمی‌دهد.

بسیاری از شهروندان در مناطق مختلف شهر یزد و شهرستان‌های این استان از طریق راه‌های ارتباطی موثر از نبود معلم برای فرزندان‌شان با وجود سپری شدن بیش از یک ماه از آغاز سال تحصیلی خبر داده‌اند.

گرچه خانواده‌ها در نیمه مهر ماه نیز این مهم را انعکاس داده بودند اما مسئولان آموزش و پرورش در این زمینه قول رفع مشکل را دادند که بررسی‌های خبرنگار ایلنا حاکی از این است که این موضوع همچنان بر زمین مانده و این چالش رفع نشده است.

نبود مدیر و معاون تا معلم در برخی مدارس و کلاس‌ها

البته مطالبی از نبود معلم، مدیر و یا معاون در برخی دیگر از مدارس هم خبر می‌دهند و وزیر آموزش و پرورش نیز گفته بود: متاسفانه چون ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده که تا نیمه‌های مهر برای آن‌ها تأمین می‌شود.

کمبود معلم و کتاب با گذشت یک ماه از سال تحصیلی/برخی مدارس مدیر و معاون هم ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم در این خصوص در نیمه مهرماه با اشاره به کسری 100 معلم در یزد به ایلنا گفته بود که از ابتدای هفته سوم مهرماه همه کلاس‌های درس استان یزد معلم خواهند داشت.

محمدکاظم رحیمی نژاد، اما برای رفع مشکل کمبود معلم در برخی مدارس سطح استان و عدم جذب نیروی لازم در آموزش و پرورش با توجه به مشکل پیش آمده به ایلنا گفت: بر این اساس، نیروهای خرید خدمتی که با آزمون برگزار شده، به استخدام آموزش و پرورش در نیامده‌اند، به کار گرفته خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: سقف حق التدریس‌ها نیز برداشته شد تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت معلمان شاغل نیز برای جبران کسری نیرو استفاده کنیم.

رحیمی‌نژاد بیان کرد: مجوز بکارگیری نیروهای بازنشسته نیز اخذ شده ضمن اینکه از نیروهای اداری در ساعات غیراداری برای اداره مدارس کمک خواهیم گرفت.

این اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش یزد در حالی مطرح شده که برخی از فرهنگیان استان کمبود معلم و کادر آموزشی را تایید و از این وضعیت ناراضی هستند اما مدیرکل آموزش و پرورش این کمبود را ناشی از تغییر سیاست گذاری در دانشگاه فرهنگیان در سال‌های گذشته دانست.

دانش آموزان مدرسه طوبی در شهر یزد وقتی زنگ می‌خورد و وارد کلاس می‌شوند، کسی نیست که معلم شان باشد و برای شان از درس‌های جدید بگوید و تکلیف‌های تازه بخواهد.

دبیرستان دخترانه‌ای در منطقه دهنو نیز از وجود معلم بی بهره است در حالی که دانش آموزان این مدرسه کنکور در پیش دارند و این مهم موجب نگرانی خانواده ها شده است.

دانش آموزان یک مدرسه در روستای شهرستان تفت نیز هر روز به امید آنکه معلم برای شان می آید، به مدرسه می‌روند.

دانش آموزانی که کتاب ندارند

با وجود اینکه این روزها خبرهای کمبود معلم پرسروصدا شده و مسئولان آن را تکذیب می‌کنند اما از گوشه و کنار خبرهای دیگری درباره اینکه برخی دانش‌آموزان هنوز کتاب‌ دریافت نکرده‌اند هم شنیده می‌شود.

کمبود معلم و کتاب با گذشت یک ماه از سال تحصیلی/برخی مدارس مدیر و معاون هم ندارند

موضوعی که پروسه آن از تابستان سال گذشته آغاز شده و تقریبا تعداد دانش آموزان مشخص است و بر اساس آماری که آموزش و پرورش دارد نباید کسی با کمبود کتاب مواجه شود چون اصولا دانش آموزان ترک تحصیل می‌کنند و کتاب باید مازاد باشد.

باید دید برنامه ریزی مسئولان برای رفع این مشکلات به چه شکلی خواهد بود، پذیرش این مشکلات را دارند یا مثل همیشه دیوار حاشا بلند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز