خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛

شناسایی یک شبکه کارچاق‌کنی توسط حفاظت اطلاعات دادگستری مرکزی

شناسایی یک شبکه کارچاق‌کنی توسط حفاظت اطلاعات دادگستری مرکزی
کد خبر : ۱۴۰۹۸۲۲

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از شناسایی یک شبکه کارچاق‌کنی توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری این استان خبر داد و گفت: سرپرست این شبکه یک زن بود و پس از شناسایی اعضای آن دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: این خانم که اهل و ساکن تهران است خود را وکیل دادگستری معرفی کرده و با ادعای ارتباط با قضات دیوان عالی کشور با یکی از خانواده‌های محکوم به اعدام ارتباط گرفته است.

وی ادامه داد: این زن، با طرح عناوین مذکور و تعهد به اخذ یک درجه تخفیف مبلغ حدود 31 میلیارد ریال دریافت کرد. این در حالی است که این فرد هیچ اقدامی در پرونده مربوطه انجام نداده و حکم اعدام اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: با رصد و پیگیری که حفاظت و اطلاعات دادگستری استان انجام داده، مشخص شد فرد مذکور و مرتبطین وی هیچ اعمال نفوذی در مجموعه دستگاه قضایی نداشتند و تنها با شگردهای مختلف سوءاستفاده از شرایط روحی خانواده محکوم به اخاذی مبادرت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: با همکاری حفاظت مرکز قوه قضاییه 4 نفر از متهمین این شبکه دستگیر و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شده‌اند. پرونده قضایی تشکیل شده در رابطه با این شبکه، در حال رسیدگی در یکی از شعب بازپرسی است.

وی به دیگر تخلفات و جرائم این زن در سایر پرونده‌های قضایی اشاره کرده و بیان داشت: این متهم در پرونده دیگری نیز ادعای اعمال نفوذ داشته‌ که جرائم و تخلفات وی در حال بررسی و تکمیل فرایند تحقیقات است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: مراجعان به دستگاه‌ها و مجتمع‌های قضایی این استان، فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و پرونده‌های خود را از مسیر و مجراهای قانونی دنبال کنند.

حجت‌الاسلام موسوی ابراز داشت: مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 1580، در شناسایی سوءجریان‌های مالی و فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان، با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی، همکاری کنند.

وی اضافه کرد: 212 شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، 137 شعبه حل اختلاف و 170 مؤسسه داوری به جمعیت یک میلیون 414 هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارائه می‌کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز