خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی استان البرز:

سند آمایش تنها راه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ساوجبلاغ است

سند آمایش تنها راه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ساوجبلاغ است
کد خبر : ۱۳۹۳۲۵۳

رئیس شورای شهر ساوجبلاغ گفت: شهرستان ساوجبلاغ می‌تواند به واسطه طبیعت و منطقه تاریخی، هدف گردشگری بسیاری از گردشگران باشد اما به دلیل نبود زیرساخت و ناهماهنگی بعضی ادارات، مردم به سمت ساخت و ساز غیر مجاز متمایل می‌شوند.

به گزارش ایلنا از البرز، سعید فلاح پور رئیس شورای اسلامی شهرستان ساوجبلاغ و عضو شورای اسلامی استان البرز در دیدار با زینالی رئیس جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ  با تاکید بر موقعیت مکانی ساوجبلاغ و قرار گرفتن در نزدیکی پایتخت اظهار داشت: این موهبت سبب شده است تا در همه ی مواقع سال مسافر و گردشگر بسیار زیادی در این منطقه حضور داشته باشند و از آن بهره ببرند.

فلاح پور تصریح کرد: گرچه  این منطقه با وجود برخورداری از پتانسیل بسیار بالا آنطور که باید و شاید به وسیله ی مسئولین مورد عنایت قرار نگرفته  و بهتر است مسئولین و طراحان به این ناحیه توجه بیشتری نشان داده و از قابلیت های آن بهره ببرند.

رئیس شورای اسلانمی شهرستان ساوجبلاغ در ادامه بیان کرد: وجود آب و هوای خوب و نزدیکی شهر کوهسار و بخش چندار به پایتخت فرصت خوبی است برای جذب گردشگران اما متاسفانه  نبود زیر ساخت‌ های گردشگری و مهمانسرا، هتل صنعت گردشگری در ساوجبلاغ بسیار ضعیف است.

عضو شورای اسلامی استان البرز اظهار داشت: بنا بر دلایل مختلف شهرها و روستاهای شهرستان به سمت حاشیه نشینی هدایت شده و نکته ای که مهم است نداشتن سند آمایش در شهرستان ساوجبلاغ است در حالی که این شهرستان و سایر شهرهای استان می‌تواند به واسطه طبیعت و منطقه تاریخی، هدف گردشگری بسیاری از گردشگران باشد اما به دلیل نبود زیرساخت و ناهماهنگی بعضی ادارات، مردم به سمت ساخت و ساز غیر مجاز متمایل می‌شوند لذا اگر سند آمایش تهیه نشود، به مرورزمان در تمام باغات و زمین های کشاورزی ساخت و ساز انجام می‌شود.

️زینالی رئیس جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی یکی از منابع پایدار کشور است که می‌تواند سهم بسیار زیادی را در ایجاد اشتغال و درآمدزایی ایفا کند اظهار داشت کد افزایش اعتبار در این حوزه سبب قوی‌تر شدن بخش کشاورزی شده که این خود جزو اولویت‌های اول ما به شمار می‌رود ودر بخش چندار و شهر کوهسار بعلت نبود زیر ساخت ها تفکیک غیر اصولی و ساخت و ساز غیرمجار انجام می‌شود که این موضوع موجب از بین رفتن سرمایه ملی و نارضایتی شهروندان می شود.

 در پایان زینالی تاکید بر اجرایی شدن سند آمایش سرزمین‌ توسط مسئولین مربوطه در شهرستان را راه چاره این مشکلات و چالش ها دانست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز